Projekt pn. Pomorskie dzieciom
Oś priorytetowa 6. Integracja
Działanie 6.2. Usługi społeczne
Poddziałanie 6.2.2. Rozwój usług społecznych
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020
(RPO WP 2014-2020) współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
okres realizacji: 01.07.2021r.-30.06.2023r.
nr 4/U-ROPS-EFS/2021
Lębork, dnia 22 lutego 2023 roku
OGŁOSZENIE NR PCPR.DPZ.RPO.PD.1.2023
I.NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE
NIP: 841-15-17-507 REGON: 77098326
Adres: ul. Okrzei 5, 84-300 Lębork
Telefon/faks: 0-59 842 17 71
e-mail: pcpr@pcprlebork.pl
adres strony internetowej: www.pcprlebork.pl
adres strony internetowej na której zamieszczono ogłoszenie: www.pcprlebork.pl
NABYWCA:
Powiat Lęborski
ul. Czołgistów 5
NIP: 841-16-09-072
ODBIORCA:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku
reprezentowane przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
- ZASADY PROWADZENIA POSTĘPOWANIA:
- Zasady prowadzenia postępowania reguluje niniejsze ogłoszenie.
- Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrzone.
- Do niniejszego zamówienia, z uwagi na wartość nie ma zastosowania ustawa z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2020 z późn. zm.)
- PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu wsparcia psychoterapeutycznego dla osób małoletnich przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej, w ramach projektu pn. Pomorskie Dzieciom, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, Oś Priorytetowa 06. Integracja, Działanie 06.02. Usługi Społeczne, 06.02.02. Rozwój usług społecznych.
- CPV:
85121270-6 usługi psychiatryczne lub psychologiczne
- Szczegółowy opis zamówienia:
Zamówienie obejmuje:
- świadczenie wsparcia psychoterapeutycznego w nurcie psychotramuatologicznym jeden / dwa razy w tygodniu w okresie trwania projektu dla trzech/pięciu uczestników projektu skierowanych przez Zamawiającego;
- przewiduje się w ramach projektu przeprowadzenie 45 godzin oddziaływań psychoterapeutycznych w nurcie psychotraumatologicznym.
- planuje się przeprowadzenie psychoterapii od dnia podpisania umowy do dnia 30.06.2023 roku – zgodnie z ustalonym z Zamawiającym harmonogramem spotkań. Dokładne daty i godziny wykonywanej usługi Wykonawca ustali w porozumieniu z Zamawiającym i uczestnikami projektu;
- planuje się przeprowadzenie oddziaływań psychoterapeutycznych w okresie od marca 2023 roku do 30.06.2023 roku.
- miejsce realizacji: na terenie miasta Lębork - w odpowiednio przystosowanym i wyposażonym pomieszczeniu/lokalu do prowadzenia tego typu oddziaływań, które zapewni Wykonawca lub Zamawiający może udostępnić nieodpłatnie miejsce realizacji zadania.
3. Wykonawca w ramach realizacji zadania opracuje i przekazuje Zamawiającemu:
- listy obecności – potwierdzające odbycie konsultacji psychoterapeutycznej z podpisem: osoby prowadzącej psychoterapię oraz uczestnika/czki projektu,
- rachunek lub fakturę za faktycznie zrealizowane konsultacje psychoterapeutyczne składane nie częściej niż raz w miesiąc. Ostatnie dokumenty rozliczeniowe muszą zostać złożone najpóźniej do dnia 28.06.2022r.
- kwartalną opinię psychologiczną w zakresie funkcjonowania osoby małoletniej,
z uwzględnieniem zaleceń co do pracy opiekuńczo-wychowawczej dla opiekunów; - 5 zdjęć dokumentujących oznaczenie pomieszczenia, gdzie prowadzone były konsultacje psychoterapeutyczne – odpowiedni plakat przekaże Wykonawcy Zamawiający;
4. Wykonawca zobowiązuje się poinformować uczestników projektu o fakcie, iż projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wszystkie dokumenty i pomieszczenia, w którym prowadzone będą zajęcia powinny być oznaczone logotypami Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
- KOMUNIKACJA POMIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ:
- Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt 2.
- Oferta wraz z załącznikami musi być dostarczona także w formie pisemnej przed podpisaniem umowy.
- Wykonawca będzie zobowiązany do potwierdzania (w formie pisemnej lub elektronicznej) dyspozycji otrzymanych od Zamawiającego, związanych z bieżącą realizacją zadań wynikających z realizacji przedmiotu zamówienia, w tym zwłaszcza dotyczących terminów świadczenia usług.
- Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu bieżącej informacji o wszelkich nieprawidłowościach w wykonaniu przedmiotu zamówienia.
- Wykonawca będzie zobowiązany do umożliwienia Zamawiającemu prowadzenia obserwacji realizowanych warsztatów.
- PO WYKONANIU USŁUGI WYKONAWCY ZA WYKONANIE PRZEDMIOTU UMOWY PRZYSŁUGUJE WYNAGRODZENIE: Tytułem wynagrodzenia Zamawiający zapłaci, a Wykonawca otrzyma kwotę z tytułu faktycznie przeprowadzonych konsultacji psychoterapeutycznych w wysokości zgodnie z zawartą umową (kwota brutto wraz z pochodnymi), w terminie 14 dni od dostarczenia do siedziby Zamawiającego przez Wykonawcę prawidłowo wystawionej rachunku/faktury oraz wymaganej dokumentacji. W sytuacji przerwania psychoterapii z powodu odmowy dalszej współpracy przez uczestnika, rezygnacji z uczestnictwa w projekcie lub z innego losowego powodu Zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane godziny psychoterapii. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia: rachunku/faktury, listy obecności oraz zdjęć (z oznaczeniem pomieszczeń).
- WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST RÓWNIEŻ DO:
- bieżącego monitorowania obecności uczestnika w celu udokumentowania uczestnictwa w projekcie,
- 5 zdjęć dokumentujących oznaczenie pomieszczenia, gdzie prowadzone były konsultacje psychoterapeutyczne – odpowiedni plakat przekaże Wykonawcy Zamawiający;
- Przedłożenia kwartalnej opinii psychologicznej w zakresie funkcjonowania osoby małoletniej,
z uwzględnieniem zaleceń co do pracy opiekuńczo-wychowawczej dla opiekunów, - odpowiedniego oznaczenia wszystkich miejsc i dokumentów bezpośrednio związanych z realizacją zadania, tj. korespondencji dotyczącej Projektu i wszystkich innych dokumentów
z nim związanych „wychodzących” od Wykonawcy logotypów Unii Europejskiej oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 wraz
z zamieszczeniem napisu o współfinansowaniu przedmiotu zamówienia ze środków Unii Europejskiej, - wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uczestnika podczas konsultacji psychoterapeutycznych;
- wykonawca jest odpowiedzialny za jakość oferowanych usług, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia,
- wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę i uczestników lub uczestniczki podczas realizacji przedmiotu zamówienia,
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie,
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym,
- dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
- Zadanie może być realizowane wyłącznie przez osobę, lub osoby, posiadającą odpowiednie kwalifikacje z uwzględnieniem poniższych wymogów (spełnionych łącznie):
- posiada wiedzę, umiejętności, kwalifikacje i doświadczenie do prowadzenia tego typu oddziaływań psychoterapeutycznych:
- wykształcenie wyższe na kierunku psychologia,
- potwierdzone ukończenie studiów podyplomowych/kursu/szkolenia w zakresie pracy z osobami po traumie w nurcie psychotraumatologicznym lub psychoanalitycznym – potwierdzone dyplomem ukończenia studiów podyplomowych lub certyfikatem uprawniającym do prowadzenia psychoterapii,
- co najmniej trzyletnie doświadczenie w prowadzeniu terapii w nurcie psychotraumatologicznym/psychoanalitycznym oraz potwierdzenie przeprowadzenia minimum 200 godzin terapii w ww. nurcie;
- co najmniej trzyletnie doświadczenie w terapii dzieci i/lub młodzieży.
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo,
- nie widnieje w rejestrze Ministerstwa Sprawiedliwości (z dostępem ograniczonym) – sprawców przestępstw na tle seksualnym – Zamawiający, zastrzega możliwość weryfikacji spełnienia tego warunku z uwzględnieniem konieczności przekazania danych osoby bezpośrednio realizującej zadanie umożliwiających tę weryfikację (imię, nazwisko, data urodzenia, PESEL, imię ojca, imię matki).
- Na potwierdzenie powyższych warunków Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty:
- oświadczenie na formularzu stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia - załącznik nr 2,
- wykaz osób, przewidzianych do realizacji zamówienia z podaniem ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia – na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia, wraz z kserokopią dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe: dyplomy, referencje, świadectwa pracy lub oświadczenia pracodawców (kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem). Ponadto załącznik nr 3a składają Wykonawcy na potwierdzenie dysponowania wskazanymi w ofercie osobami bezpośrednio realizującymi zadania. Zamawiający dopuszcza złożenie oświadczeń wg innego wzoru, jednak ich treść powinna wskazywać na oddanie do dyspozycji Wykonawcy,
- Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych – wówczas Wykonawca składa załącznik nr 4 do niniejszego ogłoszenia,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe: dyplomy, referencje, świadectwa pracy lub oświadczenia pracodawców (kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem)
- ponadto osoby fizyczne, w tym prowadzące działalność gospodarczą składają oświadczenie dotyczące zbioru danych – wzór - załącznik nr 5.
- OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
1. Ofertę należy sporządzić w jednym egzemplarzu na druku formularza ofertowego według wzoru załącznika nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
2. Treść oferty musi odpowiadać wymaganiom określonym w ogłoszeniu.
3. Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim.
4. Do oferty należy dołączyć dokumenty o których mowa w pkt VII (załączniki nr 2-5 wraz z kserokopiami).
5. Oferta i załączniki muszą być podpisane przez osobę/y uprawnione do reprezentowania Wnioskodawcy.
6. Podana w ofercie cena ofertowa musi uwzględniać wszystkie zobowiązania wynikające
z ogłoszenia. Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia i musi zawierać wszelkie składniki związane
z wykonaniem zamówienia.
7. W cenie ofertowej należy uwzględnić wszelkie koszty niezbędne do prawidłowej i pełnej realizacji zamówienia, m.in. koszt wszelkich opłat o charakterze publicznym, w szczególności: koszty składek na ubezpieczenia społeczne i fundusz pracy do których odprowadzania zobowiązany jest zamawiający (Pracodawca). W przypadku osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej, a ubiegającej się o realizację zamówienia – przez cenę brutto rozumiemy cenę, od której odprowadzane będą składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz zaliczkę na podatek dochodowy oraz inne przewidziane prawem narzuty na wynagrodzenie, w przypadku i w wysokości prawem przewidzianych (w zależności od tego czy osoba pracuje/nie pracuje/jest emerytem/rencistą itp.);
8. Cena oferty winna uwzględniać stawkę podatku VAT obowiązującą na termin składania ofert. Wykonawca obowiązany będzie do wystawienia faktury za realizację przedmiotu zamówienia, ze stawką podatku VAT obowiązującą na dzień złożenia faktury;
9. W przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towaru i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami;
10. Do porównania ofert zamawiający przyjmuje cenę ofertową tj. podaną łącznie wartość brutto zamówienia uwzględniającą wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
11. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
12. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie oznaczonej nazwą Wykonawcy i Zamawiającego,
z dopiskiem:
„Oferta dotyczy: psychoterapii w nurcie psychotraumatologicznym - PD”
- Jeżeli do oferty Wykonawca nie złoży wymaganych oświadczeń i dokumentów, co uniemożliwiałoby wybranie oferty złożonej przez Wykonawcę, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia. Przewiduje się wówczas termin maksymalnie 7 dni od dnia wezwania do doręczenia takiej informacji, z tym, że Zamawiający zastrzega sobie prawo kontaktu za pośrednictwem: poczty tradycyjnej, e-mail lub fax.
- MIEJSCE i TREMIN SKAŁADANIA OFERT:
- Ofertę należy złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok.212 (sekretariat).
- Ofertę można złożyć osobiście lub przesłać pocztą (liczy się data wpływu do Zamawiającego) lub przez e-PUAP.
- Istnieje możliwość przesłania oferty wraz z załącznikami drogą elektroniczną – zeskanowane dokumenty - na skrzynkę elektroniczną PCPR w Lęborku: na e-mail (pcpr@pcprlebork.pl), z tym, że w przypadku przesłania oferty na w/w adres e-mail, przed podpisaniem umowy wymagane jest dostarczenie kompletnych dokumentów w formie oryginalnej.
- Termin składania ofert: 01.03.2023 roku, do godz. 10.00.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 01.03.2023 roku, do godz. 10.30.
- KRYTERIA OCENY OFERT:
Kryteriami wyboru oferty są:
- Cena – 70%.
Oferta najtańsza spośród ofert nieodrzuconych otrzyma 70 punktów. Pozostałe proporcjonalnie mniej, według formuły:
(Cn/Cof.b. x 100) x 70% = liczba punktów, gdzie:
Cn – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych,
Cof.b – cena oferty badanej nieodrzuconej,
100 – wskaźnik stały,
70% – procentowe znaczenie kryterium ceny.
- Doświadczenie zawodowe: Udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu warzstataów - 30%
Oferta, w której doświadczenie zawodowe posiada największą ilość przeprowadzonych godzin psychoterapii, o których mowa w pkt VII.2, spośród ofert nieodrzuconych posiadają największe doświadczenie otrzyma 30 punktów. Pozostałe proporcjonalnie mniej, według formuły:
(Dof.b./Dw x 100) x 30% = liczba punktów, gdzie:
Dw – najwyższe doświadczenie spośród ofert nieodrzuconych,
Dof.b – doświadczenie oferty badanej nieodrzuconej,
100 – wskaźnik stały,
30% – procentowe znaczenie kryterium doświadczenia.
Zamawiający przyjmie do obliczeń punktów średnią arytmetyczną (w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która w sumie uzyska najwyższą ilość punktów. Łączna ilość punktów otrzymanych przez wykonawcę będzie sumą punktów przyznanych
w poszczególnych kryteriach - maksymalnie 100 punktów. Zamawiający udzieli zamówienia w każdej części Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów. W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert uzyska tę samą ilość punktów (bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert), Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną, a jeżeli zostaną złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
- OFERTA ZOSTANIE ODRZUCONA, GDY:
- Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt VII ogłoszenia.
- Zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na zasadzie oczywistych omyłek rachunkowych bądź błędów rachunkowych.
- Została złożona po wyznaczonym terminie lub/i w niewłaściwym miejscu.
- Zaoferowana cena przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.
- Wykonawca nie udokumentuje we wskazany w ogłoszeniu sposób i formie kwalifikacji i doświadczenia osób realizujących usługę.
WARUNKI ZMIANY UMOWY
- Nie dopuszcza się jakichkolwiek zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 niniejszego paragrafu.
- W przypadku zdarzeń losowych oraz szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, istnieje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w zakresie:
- zmiany w nazwie, oznaczeniu, siedzibie, numerze konta bankowego Zleceniodawcy lub Zleceniobiorcy dokonanej w trakcie trwania umowy,
- przesunięcia terminu wykonania przedmiotu zamówienia,
- zmiany osób dedykowanych do realizacji przedmiotu umowy w przypadku niemożliwości wykonywania przez nich powierzonych czynności z przyczyn obiektywnych i niezależnych od Zleceniobiorcy, np. choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim czy urlopu macierzyńskiego. Nowa osoba musi być zatwierdzona przez Zleceniodawcę z zastrzeżeniem, że osoba będzie posiadała kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż określone w ogłoszeniu oraz nie niższe niż zaoferowane w ofercie (nie dotyczy Zleceniobiorcy – osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej),
- Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zmiany osoby lub godzin, w sytuacji wystąpienia okoliczności niezależnych i niezawinionych od Zleceniodawcy – zmniejszenia lub zwiększenia ilości osób lub godzin świadczonej usługi – do 50% zakresu przedmiotu zamówienia po konsultacji z osobami współpracującymi z uczestnikiem projektu i za zgodą Zleceniodawcy; zmiana ta – udzielenie zamówienia w tym samym zakresie w większej ich ilości - wymagać będzie sporządzenia aneksu umowy z zastrzeżeniem, iż zachowana zostanie wysokość ceny jednostkowej i usługa wykonana będzie w uzgodnionych terminach.
- Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. W przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia ilości godzin świadczenia usługi możliwe będzie udzielenie zamówienia w tym zakresie w większej ich ilości. Zmiana ta może wystąpić przy zachowaniu wysokości ceny jednostkowej bez zmian i w terminach uzgodnionych z Wykonawcą.
- W sprawach nieuregulowanych w umowie zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Strony deklarują, iż w razie powstania jakiegokolwiek sporu wynikającego z interpretacji lub wykonania umowy, podejmą w dobrej wierze rokowania w celu polubownego rozstrzygnięcia takiego sporu. Jeżeli rokowania, o których mowa powyżej nie doprowadzą do polubownego rozwiązania sporu w terminie 7 dni od pisemnego wezwania do wszczęcia rokowań, spór taki Strony poddają rozstrzygnięciu przez sąd właściwy dla Zleceniodawcy.
- Umowę sporządzono w trzech jednakowo brzmiących egzemplarzach, z czego jeden otrzymuje Zleceniobiorca, a dwa - Zleceniodawca.
XII. INFORMACJE DODATKOWE
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści Ogłoszenia przed terminem składania ofert.
- Informacje o wynikach wyboru najkorzystniejszej oferty przekazane zostaną: pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną oraz zostaną opublikowane na stronie www.pcprlebork.pl
XIII. WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
- Formularz ofertowy – załącznik nr 1
- Oświadczenie o spełnieniu warunków – załącznik nr 2
- Wykaz osób – załącznik nr 3
- Zobowiązanie podmiotu trzeciego - załącznik nr 3a
- Oświadczenie o braku występowania powiązań osobowych lub kapitałowych – załącznik nr 4
- Wzór oświadczenia dot. zbioru danych - załącznik nr 5
- Wzór umowy - załącznik nr 6
Sporządziła: Joanna Dalkowska
Bogusława Lis-Zielińska
Dyrektor PCPR w Lęborku