Lębork, dnia 07.11.2025 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Inspektor w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku
- Niezbędne wymagania wobec kandydata:
- Obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
- Brak karalności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Nieposzlakowana opinia,
- Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadjących obywatelstwa polskiego);
- Posiada wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym z zakresu: ekonomii, finansów, rachunkowości, prawa lub administracji oraz minimum 3 letni staż pracy na podobnym stanowisku pracy
lub
wykształcenie średnie w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe o profilu ekonomicznym oraz minimum 5 letni staż pracy na podobnym stanowisku pracy.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- Dodatkowe wymagania wobec kandydata:
- Znajomość aktów prawa, w szczególności:
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych,
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych,
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenie dyrektywy 95/46WE,
- Predyspozycje osobowościowe: komunikatywność, samodzielność, odpowiedzialność, dobra organizacja pracy własnej, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole; ukierunkowanie na podnoszenie wiedzy oraz kwalifikacji.
- Wykształcenie wyższe zgodnie z pkt I pkt 6
- Biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych oraz oprogramowania biurowego (MS Office).
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Opracowanie projektów regulaminów, procedur i korespondencji oraz dokonywanie ich bieżących weryfikacji i aktualizacji,
- Opracowywanie we współpracy ze stanowiskami merytorycznymi projektu rocznych programów działania PCPR i sprawozdań z ich realizacji,
- Prowadzenia spraw kadrowych pracowników PCPR i dokumentacji wymaganej w tym zakresie,
- Przygotowywanie dokumentacji, materiałów, wniosków i dokumentów związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę, uposażeniami, zmianą stanowisk pracy, refundacją wynagrodzeń,
- Przygotowywanie analiz w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń osobowych, w szczególności realizacji w jednostce ocen pracowników,
- Przygotowanie i aktualizacja regulaminów w zakresie zatrudniania pracowników, w szczególności regulaminu pracy, wynagradzania, itp.
- Gromadzenie informacji o figurowaniu albo niefigurowaniu w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym w odniesieniu do pracowników, kandydatów, osób wykonujących zadania lub świadczących usługi na podstawie umów cywilno-prawnych oraz innych osób mających w ramach pojmowanych działań styczności z osobami małoletnimi, np. w formie wspierania działań opiekuńczo-wychowawczych w formie wolontariatu.
- Weryfikacja i dokumentowanie przestrzegania dyscypliny pracy i prowadzeniem dokumentacji związanej z przestrzeganiem czasu i dyscypliny pracy pracowników,
- Przygotowanie organizowania i realizacji szkoleń, kursów, seminariów dla kadr pomocy społecznej z terenu Powiatu i organizacji pozarządowych,
- Prowadzenie spraw dotyczących zamówień, w tym zamówień publicznych zgodnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zamieszczanie ogłoszeń
w biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych, Biuletynie Informacji Publicznej, stronie internetowej i tablicy informacyjnej, a także prowadzenie dokumentacji postępowań, - Prowadzenie spraw dotyczących przygotowania i realizacji umów cywilno-prawnych zawieranych na rzecz realizacji zadań i funkcjonowania PCPR oraz ich ewidencji,
- Przygotowanie, kontrola realizacji i prowadzenie rozliczeń merytorycznych umów
z osobami i podmiotami oraz wolontariuszami realizującymi zadania na rzecz wykonywanych zadań, - Prowadzenie spraw w zakresie dostępności, w tym o dostępności cyfrowej - funkcjonowania i realizacji zadań i usług PCPR dla osób ze szczególnymi potrzebami, w szczególności dla osób z niepełnosprawnością,
- Stosowanie zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami oraz równości szans kobiet i mężczyzn,
- Koordynacja i nadzór prawidłowości realizacji działań Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku w projekcie i zgodnością z wytycznymi oraz umowami dotyczącymi realizacji projektów,
- Organizacja, planowanie i realizacja działań PCPR w Lęborku w projekcie zgodnie
z zapisami umowy, wnioskiem oraz dokumentami programowymi, - Prowadzenie dokumentacji realizacji działań PCPR w projekcie w szczególności w zakresie sprawozdań merytorycznych i finansowych oraz stosowanie się do wymogów grantdawcy, zwłaszcza w zakresie promocji i zasad dokumentowania wydatków w ramach projektu,
- Organizowanie i realizacja działań przewidzianych we wniosku i zawartych umowach
o realizację projektu, a także monitorowanie efektów realizacji projektu i wymaganych baz danych z uwzględnieniem obowiązujących systemów teleinformatycznych, - Dokumentowanie poniesionych wydatków w ramach projektów, w szczególności opisywanie faktur, rachunków i innych dokumentów pod względem merytorycznym zgodnie z instrukcją obiegu dokumentów księgowych obowiązującą w PCPR, następnie terminowe przekazywanie opisanych dokumentów do Działu Finansowo-Księgowego,
- Terminowe i rzetelne przygotowywanie wniosków o płatność, sprawozdań i rozliczeń oraz korekt i zmian we współpracy z Działem Finansowo-Księgowym,
- Bieżąca ewaluacja zadań, natychmiastowe zgłaszanie wszelkich uwag i spostrzeżeń dotyczących stwierdzonych nieprawidłowości w realizacji projektu,
- Przygotowywanie informacji promocyjnych na temat realizowanych projektów do zamieszczenia na witrynie internetowej PCPR, prasie lokalnej, tablicy informacyjnej,
- Sporządzanie okresowych sprawozdań i informacji oraz bilansowanie potrzeb z zakresu realizowanych działań,
- Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy w PCPR,
- Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową – zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, służące poprawie sytuacji tych osób, podnoszeniu kompetencji społecznych i zawodowych oraz wzmacnianiu funkcjonowania i pełnienia ról społecznych;
- Pomoc i współpraca w opracowaniu i realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka,
- Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,
- Współudział w doradztwie metodycznym dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu,
- Podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym w tworzeniu i realizacji programów osłonowych,
- Współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej,
- Współpraca w realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia,
- Realizowanie innych zadań zleconych przez dyrektora i bezpośredniego przełożonego.
- Warunki zatrudnienia:
- Wymiar czasu pracy 1/1 etatu.
- Podstawowy system czasu pracy.
- Przewidywane zatrudnienie: od grudnia 2025r.
- Okres trwania umowy: umowa na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
- Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork– pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko znajduje się na I piętrze w budynku posiadającym windę.
- Praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.
- Wynagrodzenie zasadnicze od 4.900,00 brutto
(oraz przynależne dodatki do wynagrodzenia: dodatek za wysługę lat oraz dodatek motywacyjny w kwocie 1.000,00 zł brutto z zastrzeżeniem dostępności środków
w ramach Programu).
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu październiku 2025 roku przekroczył 6%.
- Wymagane dokumenty:
- Życiorys (curriculum vitae) – własnoręcznie podpisany.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1 niniejszego naboru).
- List motywacyjny – własnoręcznie podpisany.
- Kwestionariusz osobowy kandydata (wzór formularza - załącznik nr 2).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje
- Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy.
- Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
- Mile widziane referencje.
- Oświadczenie o niekaralności i oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy.
- W celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Dokument potwierdzający znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia
23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się
o zatrudnienie w służbie cywilnej
Wszystkie wymagane dokumenty i załączniki muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata natomiast kopie dokumentów muszą zostać poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Brak poświadczenia skutkuje odrzuceniem oferty.
VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
- Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej i opisanej kopercie w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212 (sekretariat).
- Dokumenty należy złożyć osobiście bądź też dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów pocztą (liczy się data wpływu do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku) w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Inspektor”
- Wskazane dokumenty w pkt V należy dostarczyć do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie do dnia 17.11.2025 r. roku do godz. 14:00.
- Aplikacje, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku po wskazanym w ogłoszeniu terminie nie będą rozpatrywane.
- Brakujące dokumenty oraz dokumenty niepodpisane nie podlegają uzupełnieniu.
- Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście lub telefonicznie w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 215, telefonicznie pod numerem tel. 598421771. Osobą uprawnioną ze strony Pracodawcy do porozumiewania się z kandydatami jest: Pani Aleksandra Mach – Kierownik Działu Administracyjnego w jednostce - w godzinach pracy, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 w pokoju 215 lub pod nr tel. 533-744-655.
Załączniki:
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych.
- Kwestionariusz osobowy kandydata.
- Oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku.
