Indywidualny transport DOOR-TO-DOOR:
- jest bezpłatny
- świadczony wyłącznie na terenie województwa pomorskiego.
Z transportu mogą skorzystać:
- osoby, które ukończyły 18 rok życia
- osoby, które mają trudności w samodzielnym przemieszczaniu się np. ze względu na ograniczoną sprawność (w tym: poruszające się na wózkach inwalidzkich, poruszające się o kulach, niewidome, słabowidzące i in.), posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub równoważne), jak i nieposiadające takiego orzeczenia,
- osoby z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności związanych z aktywizacją społeczno-zawodową.
Jak skorzystać z transportu?
- skontaktować sie telefonicznie z pracownikiem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 12:00
dzwoniąc pod numer: 720 820 006
na podstawie uchwały nr 8/2024 Zarządu Powiatu Lęborskiego z dnia 19.06.2024 roku w sprawie Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku:
Przyjmuje się regulamin świadczenia usług transportowych door-to-door:
1. Regulamin określa zasady, sposób i minimalne standardy świadczenia usług transportowych door-to- door dla osób z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności z terenu powiatu lęborskiego.
2. Usługa transportowa door-to-door oznacza usługę indywidualnego transportu osoby z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności, obejmującą pomoc w wydostaniu się z mieszkania lub innego miejsca, przejazd i pomoc w dotarciu do miejsca docelowego. Pojęcie indywidualnego transportu obejmuje również sytuacje, w których z transportu korzysta w tym samym czasie – o ile pozwalają na to warunki pojazdu kilka osób uprawnionych jadąc z jednej wspólnej lokalizacji do wspólnego miejsca docelowego albo jadąc z kilku lokalizacji do wspólnego miejsca docelowego i z powrotem. W zakres pojęcia usługi door- to-door wchodzą zarówno usługi realizowane przy pomocy specjalistycznego pojazdu dostosowanego do przewożenia osób z niepełnosprawnościami.
3. Usługi door-to-door, jest usługą bezpłatną, finansowaną z budżetu Powiatu Lęborskiego, mającą na celu zaspokajanie potrzeb osób wymagających wsparcia w zakresie mobilności związanych z aktywizacją społeczno-zawodową oraz mającą ułatwiać korzystanie z usług aktywnej integracji.
4. Szczegółowe procedury i zasady realizacji, wzory dokumentacji i warunki funkcjonowania oraz prawa i obowiązki użytkowników usług transportowych door-to-door określi zarządzeniem Dyrektor PCPR.
5. Usługa transportowa door-to-door świadczona jest wyłącznie na terenie województwa pomorskiego.
6. Skróty i pojęcia stosowane w regulaminie - ilekroć w dalszej części dokumentu jest mowa bez bliższego
określenia o:
1) regulaminie Door-to-Door – należy przez to rozumieć Regulamin świadczenia usług transportowych door-to-door,
2) osobach z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności – należy przez to rozumieć osoby, które mają trudności w samodzielnym przemieszczaniu się np. ze względu na ograniczoną sprawność (w tym: poruszające się na wózkach inwalidzkich, poruszające się o kulach, niewidome, słabowidzące i in.). Będą to zarówno osoby z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub równoważne), jak i osoby nieposiadające takiego orzeczenia,
3) pojazd specjalistyczny – pojazd spełniający wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym dotyczące warunków i/lub wymagań technicznych dla pojazdu dostosowanego do przewozu osób z niepełnosprawnościami, zgodnie z Ustawą – Prawo o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów specjalnych określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 roku w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach,
4) taksówka społeczna – usługa społeczna zapewniająca mobilność osobom, które ze względu na wiek czy niepełnosprawność nie mogą w pełni samodzielnie uczestniczyć w życiu społecznym. W usługach przeznaczonych dla osób poruszających się na wózkach, z kierowcą może dodatkowo przyjechać asystent, który pomaga wsiąść do pojazdu, a po dotarciu do celu, pomaga również w wejściu do budynku, pokonaniu schodów, drzwi itp.
5) użytkownicy/użytkowniczki – użytkownicy/użytkowniczki usługi transportowej door-to-door – osoby z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności i korzystające z usług door-to-door i z usprawnień w budynkach, które ukończyły 18 rok życia. Pojęcie „użytkownicy/użytkowniczki” używane jest zamiennie z pojęciem „odbiorcy usług”,
7. Przyjęto wariant wykonania: świadczenie usługi transportowej door-to-door przez PCPR przez pojazd dostosowany do przewożenia osób z potrzebami wsparcia w zakresie mobilności i zatrudnienie kwalifikowanego kierowcy, asystenta do pomocy/asysty w pokonywaniu schodów i innych barier architektonicznych oraz osoby obsługującej i nadzorującej usługę w zakresie organizacyjnym, merytorycznym i rozliczeniowym.
8. Użytkownikami/użytkowniczkami usług transportu door-to-door są wyłącznie osoby, które mają trudności w samodzielnym przemieszczaniu się np. ze względu na ograniczoną sprawność (w tym: poruszające się na wózkach, poruszające się o kulach, niewidome, słabowidzące i inne), które ukończyły 18 lat. To zarówno osoby z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub równoważne), jak i osoby nieposiadające takiego orzeczenia (w szczególności osoby z trudnościami w poruszaniu się). Z usługi mogą korzystać osoby spełniające ww. kryteria, będące mieszkańcami powiatu lęborskiego.
9. Sposób realizacji usługi door-to-door – usługi door-to-door będą kierowane w szczególności do osób, które potencjalnie mogą wejść/powrócić na rynek pracy. Zasadniczym elementem wsparcia w ramach usługi transportu door-to-door jest transport osoby z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności z miejsca zamieszkania lub innego wskazanego miejsca do miejsca docelowego. Cel przejazdu w ramach usługi door-to-door powinien być powiązany z aktywizacją społeczno-zawodową osób z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności (użytkowników/użytkowniczki).
10. Aktywizacja społeczno-zawodowa jest w szczególności wspierana przez usługi aktywnej integracji. Usługi aktywnej integracji zostały zdefiniowane w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwajako usługi, których celem jest:
- odbudowa i podtrzymanie umiejętności uczestniczenia w życiu społeczności lokalnej i pełnienia ról społecznych w miejscu pracy, zamieszkania lub pobytu (reintegracja społeczna), lub
- odbudowa i podtrzymanie zdolności do samodzielnego świadczenia pracy na rynku pracy (reintegracja zawodowa), lub - zapobieganie procesom ubóstwa, marginalizacji i wykluczenia społecznego
11. Do usług aktywnej integracji należą usługi o charakterze:
a) społecznym, których celem jest nabycie, przywrócenie lub wzmocnienie kompetencji społecznych, zaradności, samodzielności i aktywności społecznej, m.in. poprzez udział w zajęciach w Centrum Integracji Społecznej (CIS), Klubie Integracji Społecznej (KIS) lub Warsztatach Terapii Zajęciowej (WTZ);
b) zawodowym, których celem jest pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru lub zmiany zawodu, wyposażenie w kompetencje i kwalifikacje zawodowe oraz umiejętności pożądane na rynku pracy (poprzez m.in. udział w zajęciach w CIS, KIS lub WTZ, kursy i szkolenia zawodowe), pomoc w utrzymaniu zatrudnienia;
c) edukacyjnym, których celem jest wzrost poziomu wykształcenia, dostosowanie wykształcenia do potrzeb rynku pracy (m.in. edukacja formalna);
d) zdrowotnym, których celem jest wyeliminowanie lub złagodzenie barier zdrowotnych utrudniających funkcjonowanie w społeczeństwie lub powodujących oddalenie od rynku pracy, w tym dotarcie do punktów świadczących usługi szczepień przeciwko COVID-19.
12. Usługi transportowe door-to-door wykonywane będą dla użytkowników/użytkowniczek bezpłatnie, z zastrzeżeniem, iż w przypadku braku miejsc do darmowego parkowania, użytkownicy transportu, którzy zamawiają przejazd do danego miejsca, uiszczają opłatę za parkowanie na własny koszt niezwłocznie po przybyciu na parking. Opata za parking nie możne być ponoszona przez Powiat Lęborski, PCPR czy pracowników jednostki.
13. W przypadku posiadania przez użytkownika/użytkowniczki karty parkingowej dla osób niepełnosprawnych obliguje się okazywanie tego dokumentu kierowcy na początku realizacji usługi transportowej.
14. Użytkownik/użytkowniczka jest zobowiązany/zobowiązana do przestrzegania zasad niniejszego Regulaminu.
15. Użytkownik/użytkowniczka lub osoba jego/ją reprezentująca jest zobowiązany/zobowiązana przed pierwszym skorzystaniem z usługi door-to-door do złożenia oświadczenia o spełnieniu kryteriów do skorzystania z usługi transportu door-to-door. Wzór oświadczenia zostanie ustanowiony zgodnie z pkt 4. Złożenie oświadczenia jest równoznaczne z akceptacją zapisów niniejszego Regulaminu.
16. Kierowca – w szczególnie uzasadnionych przypadkach – może dokonać weryfikacji oświadczenia poprzez np. żądanie odpowiedniego dokumentu (orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub równoważnego) wskazującego na ograniczenia w mobilności i w razie uzasadnionych wątpliwości odmówić przejazdu.
17. Kierowca ma prawo do odmowy wykonania zamówionego przewozu w razie:
1) przewożenia przez pasażera bagażu zagrażającego bezpieczeństwu innych pasażerów, bądź kierowcy,
2) widocznego stanu wskazującego na spożycie alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych,
3) agresywnego zachowania pasażera.
18. O konieczności spełniania kryterium dostępu oraz o ewentualnej odmowie transportu potencjalni użytkownicy/użytkowniczki usług muszą być poinformowani przy zamawianiu transportu.
19. Ewentualne spory rozstrzyga Kierownik działu lub Dyrektor PCPR.
20. Dopuszcza się możliwość wystąpienia sytuacji, gdy osoby poza użytkownikiem/użytkowniczką mogą korzystać z nim ze wspólnego przejazdu i tak:
1) osoba z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności mająca kłopoty w samodzielnym poruszaniu, może korzystać z usługi transportowej wraz z opiekunem/opiekunką lub asystentem/asystentką osoby z niepełnosprawnościami. W takiej sytuacji opiekun/opiekunka takiej osoby ma prawo do przejazdu bezpłatnego tylko w ramach usługi świadczonej dla użytkownika/użytkowniczki,
2) ww. rozwiązanie przewiduje się także dla osoby zależnej od użytkownika/użytkowniczki oraz psa asystującego.
21. PCPR nie posiada specjalistycznego sprzętu ułatwiającego wydostanie się z mieszkania lub innego miejsca użytkownikowi/użytkowniczce (np. schodołazu itp.) – znoszenie i wnoszenie użytkowników/użytkowniczek nie należy do obowiązków obsługi transportowej, kierowcy ani asystentowi, a jedynie osoby te udzielają pomocy, asysty w pokonywaniu schodów i innych barier architektonicznych.
22. Usługi transportowe door-to-door nie mogą zastępować transportu sanitarnego/medycznego i nie mogą dotyczyć osób leżących.
23. Wymogi w zakresie używanych środków transportu i bezpieczeństwa przewozu:
1) Samochód używany w ramach realizacji usług transportowych door-door jest pojazdem który, posiada specjalną homologację i spełnia warunki do przewozu osób zgodnie z obowiązującymi przepisami. Pojazd spełnia niżej wymienione warunki do przewozu osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózku:
a) dopuszczony jest do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym
b) posiada możliwość przewożenia minimum 6 osób – maksymalnie 9 osób;
c) przystosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym jednej osoby na wózkuinwalidzkim;
d) posiada wyposażenie w dodatkowe atestowane pasy bezpieczeństwa umożliwiające bezpieczne przypięcie osób poruszających się na wózkach inwalidzkich zgodne z normą ISO 10542-2;
e) posiada fotele wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa;
f) posiada dodatkowe poręcze lub uchwyty umożliwiające bezpieczne wsiadanie i wysiadanie osób z pojazdu;
g) wyposażony jest w atestowaną windę załadowczą o udźwigu min 300 kg, posiadającą aktualne badania i przegląd Urzędu Dozoru Technicznego;
h) posiada drzwi boczne przesuwne z jednej strony pojazdu wraz z wysuwanym podestem;
i)wyposażony jest w klimatyzację;
i) posiada przestrzeń pasażerską o wysokości min. 130 cm,
j) posiada oznaczenie progów kolorami kontrastowymi
24. PCPR jest zobowiązany do dochowania dbałości o sprzęt finansowany w ramach Projektu PFRON i serwisowania go zgodnie z wymogami producenta, a także poddania pojazdu opiece pogwarancyjnej w autoryzowanych stacjach obsługi.
25. W ramach realizowanych usług transportowych PCPR zapewnia ubezpieczenie OC i AC pojazdu, ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczenie assistance oraz ubezpieczenie kierowcy, pasażerów i osoby wspomagającej.
26. Kierowca posiada odpowiednie uprawnienia do prowadzenia wybranego do realizacji usług pojazdu. Kompetencje i umiejętności kierowców oraz ewentualnie innych osób z obsługi pomagających osobom z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności będą dostosowane do specyfiki użytkowników/użytkowniczek z potrzebami wsparcia w zakresie mobilności. Dodatkowo kierowcapojazdu oraz dodatkowe osoby z obsługi posiadają ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Osoba asystująca osobom z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności w ramach usług transportowych door-to-door nie musi spełniać wymogów dla asystenta osobyniepełnosprawnej określonych w odrębnych przepisach.
27. Obsługa pojazdu przeznaczonego do realizowania usług door-to-door jest zobowiązana do dbania o ogólny stan pojazdów, utrzymania karoserii i wnętrza pojazdów w czystości.
28. Pojazd używany do realizacji usług transportu door-to-door posiada w pełni wyposażoną apteczkę.
29. Na wyposażeniu pojazdu jest wózek dla osób z niepełnosprawnościami, w razie gdyby użytkownik/użytkowniczka go nie posiadał/posiadała, a byłaby konieczność przewiezienia go do pojazdu użyciem wózka.
30. Pojazd wykorzystywany w ramach usługi transportowej door-to-door jest odpowiednio dodatkowo oznaczony, co najmniej: znakiem stosowanym powszechnie przez osoby niepełnosprawne oraz numerem telefonu, adresem e-mail, pod którymi przyjmowane będą zgłoszenia oraz o podmiocie i źródle wdrożenia usługi transportowej door-to-door.
31. Sposób zamawiania usługi przez użytkownika/użytkowniczkę:
1) Kanały komunikacji użytkowników/użytkowniczek usług chcących zamówić usługę door-to-door, z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wzroku i słuchu.
a) Usługę można zamówić poprzez następujące środki komunikacji:
- numer telefonu, pod którym można zamawiać usługę transportową door-to-door,
- dyżur do kontaktu osobistego i pod numerem telefonu - będzie pełnić pracownik w następujące dni tygodnia:od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-12.00,
- możliwy jest kontakt poprzez sms,
- adres e-mail: doortodoor@pcprlebork.pl, na który można zgłaszać zamówienie wraz z informacją zwrotną potwierdzającą otrzymanie wiadomości,
- istnieje możliwość zamówienia usługi za pośrednictwem formularza na stronie internetowej (zgodnej z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych - Dz. U. 2019 poz. 848) PCPR z zachowaniem odpowiedniej wielkości liter oraz kontrastu, z informacją zwrotną do użytkownika/użytkowniczki o skutecznym przesłaniu formularza,
- istnieje możliwość złożenia prostego pisma (formularza) do PCPR,
- istnieje możliwość zamówienia usługi osobiście w PCPR,
b) Termin, w jakim użytkownik/użytkowniczka otrzyma odpowiedź na swoje zgłoszenie to 3 dni (robocze)
2) Zakres danych, jakie należy podawać przy zamówieniu usługi transportu door-to-door – podawane przez użytkownika/użytkowniczkę dane powinny obejmować co najmniej:
a) imię i nazwisko osoby z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności;
b) wiek;
c) wskazanie potrzeby wsparcia w zakresie mobilności uzasadniającej skorzystanie z usługi;
d) dokładny adres docelowy (wyjazdu osoby);
e) cel podróży;
f) proponowaną godzinę podstawienia samochodu oraz godzinę powrotu;
g) wskazanie czy użytkownik/użytkowniczka potrzebuje pomocy w dotarciu z mieszkania do pojazdu (pomocy/asysty);
h) dane kontaktowe w celu potwierdzenia zamówienia usługi, w szczególności numery telefonu
3) Sposób przekazywania i potwierdzania terminu realizacji usługi:
a) usługę transportu door-to-door należy zamawiać z wyprzedzeniem czasowym 7 dni, jednak nie dłuższym niż 30 dni,
b) maksymalny czas oczekiwania od potwierdzenia zamówienia do rozpoczęcia realizacji usługi nie powinien przekraczać 3 dni,
c) w przypadku realizowania usług w dni wolne od pracy czas oczekiwania na przyjęcie i realizację usługi zależy od indywidualnych sytuacji,
d) informacja potwierdzająca przyjęcie zamówienia na usługę przekazywana będzie w sposób zapewniający jej dotarcie do użytkownika/użytkowniczki, w szczególności z wykorzystaniem danych kontaktowych i w sposób jaki podano przy zamawianiu usługi,
e) użytkownik/użytkowniczka przy zamawianiu usługi za każdym razem otrzyma informację o maksymalnym czasie oczekiwania pojazdu przed budynkiem, w którym przebywa użytkownik/ użytkowniczka oczekujący/oczekująca na przejazd. Czas oczekiwania pojazdu nie powinien być dłuższy niż 15 minut. W przypadku konieczności potrzeby pomocy w dotarciu do pojazdu ze stronyobsługi czas ten powinien być liczony od potwierdzenia (np. telefonicznie lub przez domofon), że pojazd czeka w umówionej godzinie, a kierowca lub inna osoba są gotowi do pomocy w dotarciu do pojazdu,
f) w każdym przypadku o możliwości i terminie realizacji usługi door-to-door decyduje kolejność zgłoszeń,
g) w danym miesiącu rezerwowane są dla jednej osoby maksymalnie trzykrotne terminy usługi, powyżej tej ilości zgłoszenia dla te osoby wpisuje się na listę rezerwową, która będzie weryfikowana i potwierdzana w przypadku braku innych chętnych, w terminie min. 7 dni przed terminem rezerwowej rezerwacji. W przypadku zwolnienia terminu w krótszym czasie, weryfikacja i potwierdzenie może nastąpić w tym dostępnym terminie.
4) Zasady odwołania/ rezygnacji z usługi:
a) odwołanie/rezygnacji z usługi należy zgłosić niezwłocznie po powzięciu takiej informacji lub decyzji, w miarę możliwości na 3 dni robocze przed zaplanowaną usługą w formie kontaktu telefonicznego na dedykowany numer telefonu, e-mail lub w kontakcie osobistym,
b) przewiduje się możliwość odwołania lub rezygnacji z usługi transportowej door-to-door, z tym że skutki odwołania/rezygnacji są zależne od momentu rezygnacji,
c) w przypadku odwołania/rezygnacji np. poprzedni dzień lub w wyjątkowych sytuacjach zanim samochód zostanie podstawiony w umówione miejsce, użytkownik/użytkowniczka nie będzie ponosić żadnych konsekwencji (chyba, że zamawianie i odwoływanie będzie miało charakter notoryczny),
d) w przypadku odwołania/rezygnacji z usługi w sytuacji, gdy samochód został już podstawiony użytkownik/użytkowniczka może zostać obciążony kosztami dojazdu na umówione miejsce,
e) w przypadku stwierdzenia, że z usługi transportu skorzystała osoba nieuprawniona – osoba taka może zostać zobowiązana do zwrotu kosztu przejazdu.
5) Powody braku możliwości realizacji usługi zgodnie z zamówieniem z określeniem innych terminów i możliwości transportu:
a) w razie braku możliwości zrealizowania usługi transportowej door-to-door zgodnie z zamówieniem (np. ze względu na zbyt dużą liczbę zamówień, ograniczenia taboru przewozowego lub ograniczenia kadrowe), użytkownik/użytkowniczka powinien/powinna otrzyma niezwłocznie na podane dane kontaktowe, informację o braku możliwości zrealizowania usługi w zamówionym terminie,
b) PCPR zastrzega sobie prawo do czasowego wstrzymania lub odwołania realizacji usługi w każdym czasie z przyczyn niezależnych np. z powodu siły wyższej, zwolnienia lekarskiego personelu zaangażowanego w realizację usługi (kierowca, asystent). O zaistniałej ww. okoliczności zostaną niezwłocznie poinformowane osoby użytkownicy/użytkowniczki. PCPR nie będzie ponosić odpowiedzialności za skutki niezrealizowanej usługi dla użytkownika/ użytkowniczki.
32. W niniejszym regulaminie określa się procedury bieżącej komunikacji z użytkownikami/ użytkowniczkami, a także system skarg i reklamacji oraz monitorowana i kontroli jakości usługtransportowych door-to-door usług tak, by możliwie najpełniej dopasowywać usługi transportowe door- to-door do potrzeb użytkowników/ użytkowniczek:
1) Adresatem skarg i reklamacji oraz uwag jest Kierownik działu lub Dyrektor PCPR. Ostatecznym adresatem skarg i reklamacji oraz uwag jest zawsze Powiat Lęborski.
2) Zgłaszający otrzymają odpowiedź na zgłaszane uwagi i opinie w terminie nie dłuższym niż 30 dni od wpływu zgłoszenia w tej samej formie adekwatnej do zgłoszenia.
3) Maksymalny czas odpowiedzi na skargę i reklamację nie może być dłuższy niż 14 dni roboczych.
4) W celu osiągnięcia skuteczności realizacji poszczególnych usług publicznych zależy w dużej mierze od sieci lokalnej współpracy użytkowników/użytkowniczek usług transportowej, różnych instytucji i organizacji pozarządowych. PCPR wdroży odpowiednie narzędzia komunikacji i współpracy z lokalnymi instytucjami oraz organizacjami. Nie rzadziej niż raz na rok wysyłać będzie ankietę dotyczącą usług door-to-door. Ankieta satysfakcji będzie także stale dostępna dla użytkowników/użytkowniczek.
5) Wdraża się następujące formy kontroli i monitoringu jakości usług:
- analiza czasu trasy przejazdu pod kątem czasu i kosztów usługi;
- analiza danych zebranych w ramach systemu skarg i reklamacji;
- analiza danych zebranych w ramach nieobowiązkowych ankiet satysfakcji użytkownika/ użytkowniczki – każdy użytkownik/użytkowniczka będzie miał możliwość wypełnienia ankiety
po zakończeniu usługi, w której oceni stopień zadowolenia z usługi, dopasowanie do jego potrzeb, jakość sprzętu, postępowanie obsługi. Ankieta dostępna będzie zarówno w pojazdach, istnieje też możliwość jej przesłania e-mailem lub poprzez formularz na stronie internetowej.
6) Zakres i terminy zbierania informacji w ramach systemu kontroli i monitoringu usług:
- dane zbierane w ramach systemu monitorowania i kontroli jakości powinny być analizowane na bieżąco w sytuacji konieczności podjęcia natychmiastowych działań i interwencji,
- zbiorcze dane powinny być analizowane nie rzadziej niż raz na kwartał i służyć będą do formułowania wniosków w zakresie poprawy dostępności i jakości usług, w tym do oceny osób
realizujących usługi oraz używanego sprzętu.
Zapraszamy do kontaktu!