Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast

Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: KIEROWNIK DZIAŁU INTEGRACJI OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE,

W TYM NA KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze:

KIEROWNIK DZIAŁU INTEGRACJI OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
 

  1. Niezbędne wymagania wobec kandydata:  
  1. Obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
  2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
  3. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  4. Nieposzlakowana opinia.
  5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
  6. Posiada wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce na kierunku: pedagogika, socjologia, praca socjalna, administracja.
  1. Posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych lub w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
  1. Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego);

 

  1. Dodatkowe wymagania wobec kandydata:
  1. Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej.
  2. Biegła znajomość aktów prawa, w szczególności:
    1. ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych,
    2. ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej,
    3. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2024 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej,
    4. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych,
    5. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatów, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
    6. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych samorządom wojewódzkim i powiatowym,
    7. Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
      25 marca 2004 r. w sprawie warsztatów terapii zajęciowej,
    8. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym,
    9. ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
    10. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego,
  3. Wysoka kultura osobista, odporność na stres, komunikatywność, odpowiedzialność, samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań.
  4. Dokładność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków.
  5. Umiejętność kierowania zespołem.
  6. Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych.
  7. Umiejętność pracy pod presją czasu.

 

  1. Zadania wykonywane na stanowisku:
  1. Koordynowanie nadzór i kontrola nad działaniami należącymi do kompetencji Działu Integracji Osób z Niepełnosprawnością,
  2. Zapewnienie prawidłowego, zgodnego z przepisami prawa realizacji zadań oraz sprawnego i efektywnego funkcjonowania koordynowanego działu,
  3. Zapewnienie zgodnego z prawem wykonywania zadań przypisanych podległym komórkom i ponoszenie odpowiedzialności w tym zakresie przed Dyrektorem
    i organami,
  4. Uzgadnianie z Dyrektorem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie zadań wykonywanych na poszczególnych stanowiskach pracy i sprawowanie nadzoru nad prawidłową, terminową i zgodną z prawem ich realizacją,
  5. Dbanie o właściwy podział pracy pomiędzy stanowiskami pracy i przedkładanie Dyrektorowi PCPR propozycji zmian w tym zakresie,
  6. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez pracowników koordynowanego działu przepisów prawa, w szczególności Kodeksu postępowania administracyjnego, ustaw i przepisów wykonawczych, dyscypliny pracy i tajemnicy służbowej, ochrony danych osobowych oraz zasad zawartych w regulaminie kontroli zarządczej, instrukcji kancelaryjnej i w rzeczowym wykazie akt oraz w innych regulaminach obowiązujących w PCPR,
  7. Wdrażanie kontroli zarządczej w działalności koordynowanego działu,
  8. Sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań koordynowanego działu zgodnie
    z ustawą o finansach publicznych i prawa zamówień publicznych oraz innych ustaw oraz rozporządzeń, zatwierdzanie pod względem merytorycznym i zgodności
    z prawem zamówień publicznych wydatków dotyczących koordynowanego działu,
  9. Sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym oraz finansowym dokumentacji sporządzanej w koordynowanym dziale, w szczególności decyzji administracyjnych, pism i korespondencji wychodzącej oraz podpisywanie korespondencji informacyjnej, nie zawierającej rozstrzygnięć merytorycznych oraz dokumentację, jeżeli zostały udzielone upoważnienia w tym zakresie,
  10. Przygotowywanie, aktualizowanie i przekazywanie do działu administracyjnego informacji do Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej jednostki, zgodnie w wymogami ustawy o dostępie do informacji publicznej,
  11. Opracowywanie projektów: uchwał, zarządzeń, regulaminów, instrukcji i procedur oraz sprawozdawczości dotyczących realizacji zadań i obszarów działania koordynowanego działu,
  12. Dokonywanie diagnozy potrzeb oraz opracowywanie projektów programów dotyczących koordynowanego działu, w tym rozwoju usług społecznych w obszarach zadań koordynowanego działu, w szczególności celem pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł,
  13. Przygotowywanie okresowych ocen pracowników oraz służby przygotowawczej pracowników koordynowanego działu.
  14. Inicjowanie działań mających na celu usprawnienie i rozwój realizacji zadań
    w obszarach działania koordynowanego działu,
  15. Pomoc i współpraca w opracowaniu i realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka,
  16. Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,
  17. Wsparcie w organizacji i przeprowadzaniu szkoleń i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu,
  18. Współudział w doradztwie metodycznym dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu,
  19. Podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym
    w tworzeniu i realizacji programów osłonowych,
  20. Współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej,
  21. Współpraca w realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia
  22. Zastępowanie Dyrektora PCPR podczas jego nieobecności z pełną odpowiedzialnością za wykonywane zadania, w szczególności określone przez Dyrektora w upoważnieniu,
  23. Realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR.

 

  1. Warunki zatrudnienia:
  1. Wymiar czasu pracy: 1/1 etatu.
  2. Podstawowy system czasu pracy.
  3. Przewidywane zatrudnienie: od 1 grudnia 2025 r.
  4. Okres trwania umowy: pierwsza umowa zawarta będzie na czas określony
    z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
  5. Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork. Stanowisko znajduje się na I piętrze w budynku posiadającym windę.
  6. Praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godziny dziennie.
  7. Wynagrodzenie zasadnicze: 5650,00 zł brutto

(oraz przynależne dodatki do wynagrodzenia, w tym dodatek funkcyjny, dodatek stażowy oraz dodatek motywacyjny wynoszący 1.000,00 zł brutto z zastrzeżeniem dostępności środków w ramach Programu).

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych
w miesiącu poprzedzającym datę publikacji ogłoszenia przekroczył 6%.

 

  1. Wymagane dokumenty:
  1. Życiorys (curriculum vitae) – własnoręcznie podpisany.
  2. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1 niniejszego naboru).
  3. List motywacyjny – własnoręcznie podpisany.
  4. Kwestionariusz osobowy kandydata (wzór formularza - załącznik nr 2).
  5. Kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje
  6. Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy.
  7. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
  8. Mile widziane referencje.
  9. Oświadczenie o niekaralności i oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy.
  10. W celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
  11. Dokument potwierdzający znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia
    23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się
    o zatrudnienie w służbie cywilnej

 

Kopie dokumentów muszą zostać poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem – wymóg formalny.

 

VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

  1. Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212 (sekretariat).
  2. Dokumenty należy złożyć osobiście bądź też dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów pocztą (liczy się data wpływu do siedziby PCPR) w zamkniętej kopercie
    z dopiskiem: „NABÓR - KIEROWNIK DZIAŁU INTEGRACJI OSÓB
    Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
    ”.
  3. Wskazane w punkcie V dokumenty należy dostarczyć do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku do dnia 31 października 2025 do godziny 15:00.
  4. Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 215 lub telefonicznie pod numerem tel. 598421771. Osobą uprawnioną ze strony Pracodawcy do porozumiewania się z kandydatami jest: Pani Aleksandra Mach – Kierownik Działu Administracyjnego - w godzinach pracy jednostki, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 w pokoju 215 lub pod numerem telefonu 533-744-655.
  5.  Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Złożone oferty będą badane pod względem kompletności i spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko urzędnicze, przez Komisję do spraw naboru powołaną przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku.
    Wszystkie załączone dokumenty winny być podpisane i opatrzone datą. Oferty, które nie będą posiadały podpisanych dokumentów nie będą rozpatrywane. Oferty nie podlegają uzupełnieniu.

 

ZAŁĄCZNIKI:

Nie odnaleziono wydarzeń w wybranym okresie.

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31