OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE,
W TYM NA KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze:
KIEROWNIK DZIAŁU INTEGRACJI OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
- Niezbędne wymagania wobec kandydata:
- Obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. - Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- Posiada wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce na kierunku: pedagogika, socjologia, praca socjalna, administracja.
- Posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych lub w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
- Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego);
- Dodatkowe wymagania wobec kandydata:
- Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej.
- Biegła znajomość aktów prawa, w szczególności:
- ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych,
- ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej,
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2024 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej,
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych,
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatów, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych samorządom wojewódzkim i powiatowym,
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
25 marca 2004 r. w sprawie warsztatów terapii zajęciowej, - ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym,
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego,
- Wysoka kultura osobista, odporność na stres, komunikatywność, odpowiedzialność, samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań.
- Dokładność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków.
- Umiejętność kierowania zespołem.
- Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych.
- Umiejętność pracy pod presją czasu.
- Zadania wykonywane na stanowisku:
- Koordynowanie nadzór i kontrola nad działaniami należącymi do kompetencji Działu Integracji Osób z Niepełnosprawnością,
- Zapewnienie prawidłowego, zgodnego z przepisami prawa realizacji zadań oraz sprawnego i efektywnego funkcjonowania koordynowanego działu,
- Zapewnienie zgodnego z prawem wykonywania zadań przypisanych podległym komórkom i ponoszenie odpowiedzialności w tym zakresie przed Dyrektorem
i organami, - Uzgadnianie z Dyrektorem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie zadań wykonywanych na poszczególnych stanowiskach pracy i sprawowanie nadzoru nad prawidłową, terminową i zgodną z prawem ich realizacją,
- Dbanie o właściwy podział pracy pomiędzy stanowiskami pracy i przedkładanie Dyrektorowi PCPR propozycji zmian w tym zakresie,
- Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez pracowników koordynowanego działu przepisów prawa, w szczególności Kodeksu postępowania administracyjnego, ustaw i przepisów wykonawczych, dyscypliny pracy i tajemnicy służbowej, ochrony danych osobowych oraz zasad zawartych w regulaminie kontroli zarządczej, instrukcji kancelaryjnej i w rzeczowym wykazie akt oraz w innych regulaminach obowiązujących w PCPR,
- Wdrażanie kontroli zarządczej w działalności koordynowanego działu,
- Sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań koordynowanego działu zgodnie
z ustawą o finansach publicznych i prawa zamówień publicznych oraz innych ustaw oraz rozporządzeń, zatwierdzanie pod względem merytorycznym i zgodności
z prawem zamówień publicznych wydatków dotyczących koordynowanego działu, - Sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym oraz finansowym dokumentacji sporządzanej w koordynowanym dziale, w szczególności decyzji administracyjnych, pism i korespondencji wychodzącej oraz podpisywanie korespondencji informacyjnej, nie zawierającej rozstrzygnięć merytorycznych oraz dokumentację, jeżeli zostały udzielone upoważnienia w tym zakresie,
- Przygotowywanie, aktualizowanie i przekazywanie do działu administracyjnego informacji do Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej jednostki, zgodnie w wymogami ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- Opracowywanie projektów: uchwał, zarządzeń, regulaminów, instrukcji i procedur oraz sprawozdawczości dotyczących realizacji zadań i obszarów działania koordynowanego działu,
- Dokonywanie diagnozy potrzeb oraz opracowywanie projektów programów dotyczących koordynowanego działu, w tym rozwoju usług społecznych w obszarach zadań koordynowanego działu, w szczególności celem pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł,
- Przygotowywanie okresowych ocen pracowników oraz służby przygotowawczej pracowników koordynowanego działu.
- Inicjowanie działań mających na celu usprawnienie i rozwój realizacji zadań
w obszarach działania koordynowanego działu, - Pomoc i współpraca w opracowaniu i realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka,
- Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,
- Wsparcie w organizacji i przeprowadzaniu szkoleń i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu,
- Współudział w doradztwie metodycznym dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu,
- Podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym
w tworzeniu i realizacji programów osłonowych, - Współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej,
- Współpraca w realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia
- Zastępowanie Dyrektora PCPR podczas jego nieobecności z pełną odpowiedzialnością za wykonywane zadania, w szczególności określone przez Dyrektora w upoważnieniu,
- Realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR.
- Warunki zatrudnienia:
- Wymiar czasu pracy: 1/1 etatu.
- Podstawowy system czasu pracy.
- Przewidywane zatrudnienie: od 1 grudnia 2025 r.
- Okres trwania umowy: pierwsza umowa zawarta będzie na czas określony
z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony. - Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork. Stanowisko znajduje się na I piętrze w budynku posiadającym windę.
- Praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godziny dziennie.
- Wynagrodzenie zasadnicze: 5650,00 zł brutto
(oraz przynależne dodatki do wynagrodzenia, w tym dodatek funkcyjny, dodatek stażowy oraz dodatek motywacyjny wynoszący 1.000,00 zł brutto z zastrzeżeniem dostępności środków w ramach Programu).
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych
w miesiącu poprzedzającym datę publikacji ogłoszenia przekroczył 6%.
- Wymagane dokumenty:
- Życiorys (curriculum vitae) – własnoręcznie podpisany.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1 niniejszego naboru).
- List motywacyjny – własnoręcznie podpisany.
- Kwestionariusz osobowy kandydata (wzór formularza - załącznik nr 2).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje
- Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy.
- Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
- Mile widziane referencje.
- Oświadczenie o niekaralności i oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy.
- W celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Dokument potwierdzający znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia
23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się
o zatrudnienie w służbie cywilnej
Kopie dokumentów muszą zostać poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem – wymóg formalny.
VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
- Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212 (sekretariat).
- Dokumenty należy złożyć osobiście bądź też dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów pocztą (liczy się data wpływu do siedziby PCPR) w zamkniętej kopercie
z dopiskiem: „NABÓR - KIEROWNIK DZIAŁU INTEGRACJI OSÓB
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”. - Wskazane w punkcie V dokumenty należy dostarczyć do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku do dnia 31 października 2025 do godziny 15:00.
- Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 215 lub telefonicznie pod numerem tel. 598421771. Osobą uprawnioną ze strony Pracodawcy do porozumiewania się z kandydatami jest: Pani Aleksandra Mach – Kierownik Działu Administracyjnego - w godzinach pracy jednostki, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 w pokoju 215 lub pod numerem telefonu 533-744-655.
- Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Złożone oferty będą badane pod względem kompletności i spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko urzędnicze, przez Komisję do spraw naboru powołaną przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku.
Wszystkie załączone dokumenty winny być podpisane i opatrzone datą. Oferty, które nie będą posiadały podpisanych dokumentów nie będą rozpatrywane. Oferty nie podlegają uzupełnieniu.