Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO Pracownik Socjalny w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie

Lębork, dnia 16 grudnia 2024 r.

 

 

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ogłasza nabór na wolne stanowisko:

 

Pracownik Socjalny
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie

 

 

1. Kandydat musi spełniać następujące wymagania niezbędne:

 

  1. posiadać obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i korzystać z pełni praw publicznych;
  3. nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
  5. kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona;
  6. kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku gdy taki obowiązek
    w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
  7. znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadjących obywatelstwa polskiego);
  8. posiada odpowiednie kwalifikacje zgodne z art. 116  ustawy z dnia 12 marca 2004r.
    o pomocy społecznej, tj.:
    1. posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych
      lub
    2. ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej
      lub
    3. do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
      1. pedagogika,
      2. pedagogika specjalna,
      3. politologia,
      4. polityka społeczna,
      5. psychologia,
      6.            socjologia,
      7. nauki o rodzinie;

lub

  1. ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub
    w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym
    z kierunków, o których mowa w ppkt 3.

 

2. Inne wymagania wobec kandydata:

 

  1. Biegła znajomość aktów prawa, w szczególności:
    1. ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
    2. ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej,
    3. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  2. wiedza w zakresie działania Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
  3. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
  4. znajomość obsługi komputera ( Microsoft Office, środowisko Windows),
  5. sumienność, dokładność, samodzielność, komunikatywność,
  6. umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
  7. umiejętność organizowania pracy własnej oraz pracy w zespole,
  8. umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
  9. wysoka kultura osobista,
  10. prawo jazdy kat. B.

 

 

3. Zadania wykonywane na stanowisku:

 

  1. prowadzenie spraw dotyczących realizacji świadczeń w ramach interwencji kryzysowej
    i przeciwdziałania przemocy domowej zgodnie z obowiązującymi standardami usług
    w tym zakresie;
  2. prowadzenie spraw dotyczących realizacji zadań w zakresie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, w szczególności w zakresie przygotowania, organizacji
    i zapewnienia realizacji programów przeciwdziałania przemocy domowej, programów korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc domową oraz współpraca
    w zakresie ich realizacji i wdrażania programów służących działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielenie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania
    i wdrożenia prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą domową;
  3. współudział w realizacji zadań określonych w programie przeciwdziałania przemocy domowej i ochrony osób doznających przemocy domowej;
  4. współpraca z ośrodkami interwencji kryzysowej;
  5. współpraca w zakresie przygotowania niezbędnych dokumentów do organizowania lub zlecenia prowadzenia oraz zapewnienia miejsc osobom w ośrodkach wsparcia;
  6. współpraca w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej
    ze środowiskiem lokalnym, organami i jednostkami organizacyjnymi, w szczególności
    z sądami, ośrodkami pomocy społecznej, ośrodkami adopcyjnymi, ośrodkami wsparcia
    i placówkami opiekuńczo-wychowawczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, a także organizacjami społecznymi;
  7. współpraca z pracownikami Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku na rzecz wsparcia interwencji kryzysowej w celu rozpoznania sytuacji osoby doznającej przemocy w rodzinie - diagnozowania, planowania i realizacji kompleksowej pomocy rodzinom
    z problemem przemocy i osobom w sytuacjach kryzysowych;
  8. przyjmowanie osób będących w sytuacji kryzysowej na pobyt w Hostel - domu dla
    matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży do ośrodka w ramach pełnionego dyżuru;
  9. pełnienie dyżuru w Hostel - domu dla matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży, według określonych grafików pracy;
  10. udzielanie wsparcia osobom przyjmowanym do Hostel - domu dla matek/ojców
    z dziećmi lub kobiet w ciąży, z uwzględnieniem przy przyjęciu opracowania, realizacji
    i współpracy przy kontraktach socjalnych i programach usamodzielnienia;
  11. ochrona osób i reagowanie na zagrożenia wobec osób przyjętych na miejsca tymczasowego schronienia oraz egzekwowanie przestrzegania postanowień obowiązującego regulaminu;
  12. pomoc w zaspokajaniu podstawowych potrzeb osób przebywających czasowo
    w hostelu w godzinach nocnych oraz w dni weekendowe i święta;
  13. udzielanie wsparcia emocjonalnego osobom przebywającym w Hostel - domu dla matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży;
  14. pełnienie dyżurów telefonu informacyjno-interwencyjnego, z uwzględnieniem prowadzenia dyżurów interwencyjnych po godz. 15.00, według określonych grafików pracy;
  15. prowadzenie postępowania w zakresie sporządzania „Niebieskich Kart";
  16. prowadzenie działalności edukacyjnej i szkoleniowej dla różnych grup odbiorców,
    a także wsparcie w organizacji i przeprowadzaniu szkoleń i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu;
  17. pomoc i współpraca w opracowaniu i realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
  18. rozpoznawanie i bilansowanie oraz zgłaszanie potrzeb w zakresie wykonywanych zadań, przygotowywanie sprawozdań, informacji oraz programów i strategii również w wersji elektronicznej z zastosowaniem systemu teleinformatycznego;
  19. współudział w doradztwie metodycznym dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu;
  20. podejmowanie działań polegających na podnoszeniu świadomości społecznej w zakresie przyczyn i skutków przemocy w rodzinie (m.in. kampanie, konferencje, ulotki);
  21. wypracowanie form i metod pracy socjalnej oraz stosowanych procedur mających na celu diagnozowanie, planowanie, realizację i ewaluację różnych form pomocy i działań na rzecz klientów PCPR;
  22. podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym w tworzeniu
    i realizacji programów osłonowych;
  23. współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej;
  24. współpraca w realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
  25. stałe podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych w zakresie realizowanych zadań
    w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
  26. współpraca między działami, zespołami i stanowiskami pracy, w szczególności współdziałanie z głównym księgowym w zakresie polityki rachunkowości, planowaniu budżetu i wydatków PCPR;
  27. udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach, w szczególności w zakresie interwencji kryzysowej;
  28. udział w komisjach lub zespołach powoływanych zarządzeniem Dyrektor PCPR;
  29. współuczestnictwo w sprawowaniu przez PCPR funkcji nadzorczych, kontrolnych, szkoleniowych i instruktażowych;
  30. inicjowanie działań mających na celu usprawnienie i rozwój realizacji zadań w obszarach działania działu;
  31. realizowanie innych zadań zleconych przez przełożonego oraz Dyrektora PCPR.

 

4. Warunki zatrudnienia:

 

  1. umowa o pracę na okres próbny w pełnym wymiarze czasu pracy z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony,
  2. praca w równoważnym systemie czasu pracy, 7 dni w tygodniu, także w godzinach nocnych,
  3. lokalizacja miejsca pracy: w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku przy ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, budynek dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością,
  4. praca przy komputerze powyżej 4 godzin.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.

 

5. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (curriculum vitae),
  2. zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1),
  3. list motywacyjny,
  4. kwestionariusz osobowy kandydata (załącznik nr 2),
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje,
  6. kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy,
  7. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
  8. referencje,
  9. oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z KRS i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy,
  10. w celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
  11. dokument potwierdzający znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia
    23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokument potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się
    o zatrudnienie w służbie cywilnej.

 

Wszystkie wymagane dokumenty i załączniki muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata natomiast kopie dokumentów muszą zostać poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

 

6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

  1. ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212  (sekretariat),
  2. dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście lub telefonicznie w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 107. Osobą uprawnioną do kontaktu z kandydatami jest: Pani Nina Ranachowska w godzinach pracy jednostki, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 tel. 59 842-17-71 (wew.107) lub 665-757-936.

 

 

 

Bogusława Lis-Zielińska

(-)

Dyrektor PCPR w Lęborku

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

09.11.2021

09.11.2021 - 09.11.2021 , 09:00 - 11:00

supewizja opiekunów zastępczych - zawodowych i RDD »

16.11.2021

21.11.2021

21.11.2021 - 30.11.2021

Dzień Pracownika Socjalnego »

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31