Lębork, dnia 16 grudnia 2024 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ogłasza nabór na wolne stanowisko:
Pracownik Socjalny
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
1. Kandydat musi spełniać następujące wymagania niezbędne:
- posiadać obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i korzystać z pełni praw publicznych;
- nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
- kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona;
- kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku gdy taki obowiązek
w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego; - znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadjących obywatelstwa polskiego);
- posiada odpowiednie kwalifikacje zgodne z art. 116 ustawy z dnia 12 marca 2004r.
o pomocy społecznej, tj.:- posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych
lub - ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej
lub - do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
- pedagogika,
- pedagogika specjalna,
- politologia,
- polityka społeczna,
- psychologia,
- socjologia,
- nauki o rodzinie;
- posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych
lub
- ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub
w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym
z kierunków, o których mowa w ppkt 3.
2. Inne wymagania wobec kandydata:
- Biegła znajomość aktów prawa, w szczególności:
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- wiedza w zakresie działania Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
- znajomość obsługi komputera ( Microsoft Office, środowisko Windows),
- sumienność, dokładność, samodzielność, komunikatywność,
- umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
- umiejętność organizowania pracy własnej oraz pracy w zespole,
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
- wysoka kultura osobista,
- prawo jazdy kat. B.
3. Zadania wykonywane na stanowisku:
- prowadzenie spraw dotyczących realizacji świadczeń w ramach interwencji kryzysowej
i przeciwdziałania przemocy domowej zgodnie z obowiązującymi standardami usług
w tym zakresie; - prowadzenie spraw dotyczących realizacji zadań w zakresie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, w szczególności w zakresie przygotowania, organizacji
i zapewnienia realizacji programów przeciwdziałania przemocy domowej, programów korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc domową oraz współpraca
w zakresie ich realizacji i wdrażania programów służących działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielenie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania
i wdrożenia prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą domową; - współudział w realizacji zadań określonych w programie przeciwdziałania przemocy domowej i ochrony osób doznających przemocy domowej;
- współpraca z ośrodkami interwencji kryzysowej;
- współpraca w zakresie przygotowania niezbędnych dokumentów do organizowania lub zlecenia prowadzenia oraz zapewnienia miejsc osobom w ośrodkach wsparcia;
- współpraca w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej
ze środowiskiem lokalnym, organami i jednostkami organizacyjnymi, w szczególności
z sądami, ośrodkami pomocy społecznej, ośrodkami adopcyjnymi, ośrodkami wsparcia
i placówkami opiekuńczo-wychowawczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, a także organizacjami społecznymi; - współpraca z pracownikami Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku na rzecz wsparcia interwencji kryzysowej w celu rozpoznania sytuacji osoby doznającej przemocy w rodzinie - diagnozowania, planowania i realizacji kompleksowej pomocy rodzinom
z problemem przemocy i osobom w sytuacjach kryzysowych; - przyjmowanie osób będących w sytuacji kryzysowej na pobyt w Hostel - domu dla
matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży do ośrodka w ramach pełnionego dyżuru; - pełnienie dyżuru w Hostel - domu dla matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży, według określonych grafików pracy;
- udzielanie wsparcia osobom przyjmowanym do Hostel - domu dla matek/ojców
z dziećmi lub kobiet w ciąży, z uwzględnieniem przy przyjęciu opracowania, realizacji
i współpracy przy kontraktach socjalnych i programach usamodzielnienia; - ochrona osób i reagowanie na zagrożenia wobec osób przyjętych na miejsca tymczasowego schronienia oraz egzekwowanie przestrzegania postanowień obowiązującego regulaminu;
- pomoc w zaspokajaniu podstawowych potrzeb osób przebywających czasowo
w hostelu w godzinach nocnych oraz w dni weekendowe i święta; - udzielanie wsparcia emocjonalnego osobom przebywającym w Hostel - domu dla matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży;
- pełnienie dyżurów telefonu informacyjno-interwencyjnego, z uwzględnieniem prowadzenia dyżurów interwencyjnych po godz. 15.00, według określonych grafików pracy;
- prowadzenie postępowania w zakresie sporządzania „Niebieskich Kart";
- prowadzenie działalności edukacyjnej i szkoleniowej dla różnych grup odbiorców,
a także wsparcie w organizacji i przeprowadzaniu szkoleń i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu; - pomoc i współpraca w opracowaniu i realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
- rozpoznawanie i bilansowanie oraz zgłaszanie potrzeb w zakresie wykonywanych zadań, przygotowywanie sprawozdań, informacji oraz programów i strategii również w wersji elektronicznej z zastosowaniem systemu teleinformatycznego;
- współudział w doradztwie metodycznym dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu;
- podejmowanie działań polegających na podnoszeniu świadomości społecznej w zakresie przyczyn i skutków przemocy w rodzinie (m.in. kampanie, konferencje, ulotki);
- wypracowanie form i metod pracy socjalnej oraz stosowanych procedur mających na celu diagnozowanie, planowanie, realizację i ewaluację różnych form pomocy i działań na rzecz klientów PCPR;
- podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym w tworzeniu
i realizacji programów osłonowych; - współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej;
- współpraca w realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
- stałe podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych w zakresie realizowanych zadań
w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie; - współpraca między działami, zespołami i stanowiskami pracy, w szczególności współdziałanie z głównym księgowym w zakresie polityki rachunkowości, planowaniu budżetu i wydatków PCPR;
- udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach, w szczególności w zakresie interwencji kryzysowej;
- udział w komisjach lub zespołach powoływanych zarządzeniem Dyrektor PCPR;
- współuczestnictwo w sprawowaniu przez PCPR funkcji nadzorczych, kontrolnych, szkoleniowych i instruktażowych;
- inicjowanie działań mających na celu usprawnienie i rozwój realizacji zadań w obszarach działania działu;
- realizowanie innych zadań zleconych przez przełożonego oraz Dyrektora PCPR.
4. Warunki zatrudnienia:
- umowa o pracę na okres próbny w pełnym wymiarze czasu pracy z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony,
- praca w równoważnym systemie czasu pracy, 7 dni w tygodniu, także w godzinach nocnych,
- lokalizacja miejsca pracy: w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku przy ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, budynek dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
5. Wymagane dokumenty:
- życiorys (curriculum vitae),
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy kandydata (załącznik nr 2),
- kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje,
- kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- referencje,
- oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z KRS i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy,
- w celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
- dokument potwierdzający znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia
23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokument potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się
o zatrudnienie w służbie cywilnej.
Wszystkie wymagane dokumenty i załączniki muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata natomiast kopie dokumentów muszą zostać poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
- ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212 (sekretariat),
- dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście lub telefonicznie w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 107. Osobą uprawnioną do kontaktu z kandydatami jest: Pani Nina Ranachowska w godzinach pracy jednostki, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 tel. 59 842-17-71 (wew.107) lub 665-757-936.
Bogusława Lis-Zielińska
(-)
Dyrektor PCPR w Lęborku