Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE, Księgowy

Lębork, dnia 16.12.2025 r.

 

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE,

W TYM NA KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze:

KSIĘGOWY
 

  1. Niezbędne wymagania wobec kandydata:
  1. Obywatelstwo polskie;
  2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
  3. Kandydat nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. Posiada nieposzlakowaną opinię.
  5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
  6. Posiada wykształcenie średnie[1] o profilu ekonomicznym z minimum 2-letnim doświadczeniem w pracy w księgowości lub wykształcenie wyższe[2] na kierunku ekonomia, rachunkowość i finanse lub zarządzanie o specjalności rachunkowość lub pokrewnej. 
  7. Znajomość przepisów prawnych z zakresu rachunkowości budżetowej.

 

  1. Dodatkowe wymagania wobec kandydata:
  1. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej.
  2. Umiejętność sporządzania bilansów, raportów finansowych oraz analiz.
  3. Mile widziane doświadczenie na podobnym stanowisku w jednostkach sektora finansów publicznych.
  4. Mile widziana znajomość systemów księgowych, takich jak Finanse Progman.
  5. Umiejętność rozwiązywania problemów i myślenia analitycznego.
  6. Bardzo dobra umiejętność obsługi komputera (w tym pakietu Ms Office) i urządzeń biurowych.
  7. Wysoka kultura osobista, odporność na stres, komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań; wysoki poziom organizacji pracy własnej oraz zarządzania czasem.
  8. Umiejętność pracy pod presją czasu.

 

  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  1. przyjmowanie dokumentów podlegających ewidencji księgowej jednostki organizacyjnej,
  2. wstępna kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących tych operacji,
  3. księgowanie dokumentów księgowych, umieszczanie na dokumentach adnotacji, na jakich kontach syntetycznych i analitycznych ma być dokument zaksięgowany, sporządzanie przelewów,
  4. księgowanie dokumentacji na kontach księgi głównej, zgodnie z wcześniejszą dekretacją,
  5. sprawozdanie czy dowód jest potwierdzony merytorycznie i pod względem rachunkowym,
  6. sprawozdanie czy zobowiązania wynikające z operacji mieszczą się w planie finansowym,
  7. nadawanie dokumentom księgowym numerów, pod którymi zostały zaewidencjonowane,
  8. prowadzenie na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
  9. bieżące i rzetelne prowadzenie księgowości oraz terminowe sporządzanie sprawozdawczości finansowej i okresowych analiz,
  10. pomoc i współpraca w opracowaniu i realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka,
  11. udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,
  12. wsparcie w organizacji i przeprowadzaniu szkoleń i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu,
  13. współudział w doradztwie metodycznym dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu,
  14. podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym w tworzeniu i realizacji programów osłonowych,
  15. współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej,
  16. współpraca w realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia,
  17. realizowanie innych poleceń zleconych przez przełożonego i Dyrektora PCPR.

 

  1. Warunki zatrudnienia:
  1. Wymiar czasu pracy: 1/1 etatu.
  2. Podstawowy system czasu pracy.
  3. Przewidywane zatrudnienie: styczeń 2026 r.
  4. Okres trwania umowy: umowa na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony
  5. Miejsce pracy: budynek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku,
    ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, I piętro budynku z dostępem do windy.
  6. Praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.
  7. Wynagrodzenie zasadnicze od 4.820,00 zł brutto

(oraz przynależne dodatki do wynagrodzenia, w tym dodatek za wysługę lat oraz dodatek motywacyjny w kwocie 1.000,00 zł brutto z zastrzeżeniem dostępności środków w ramach Programu).

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę publikacji ogłoszenie przekroczył 6%.

 

  1. Wymagane dokumenty:
  1. Życiorys (curriculum vitae) – własnoręcznie podpisany.
  2. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1 niniejszego naboru).
  3. List motywacyjny – własnoręcznie podpisany.
  4. Kwestionariusz osobowy kandydata (wzór formularza - załącznik nr 2).
  5. Kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje.
  6. Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy.
  7. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
  8. Mile widziane referencje.
  9. Oświadczenie o niekaralności i oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy.
  10. W celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

Kopie dokumentów muszą zostać poświadczone przez kandydata za zgodność
z posiadanym oryginałem – wymóg formalny.

 

VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

  1. Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212 (sekretariat) - osobiście w zamkniętej kopercie bądź też dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów pocztą tradycyjną z dopiskiem: „NABÓR NA STANOWISKO KSIĘGOWEGO W POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE W LĘBORKU.” na adres ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork.
  2. Wskazane w punkcie V dokumenty należy dostarczyć do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku do dnia 29 grudnia 2025 r. do godziny 10:00.
  3. Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 214, lub telefonicznie pod numerem tel. 598421771. Osobą uprawnioną ze strony Pracodawcy
    do porozumiewania się z kandydatami jest: Pani Katarzyna Drabska – Główna księgowa - w godzinach od 08:00 do 15:00 od poniedziałku do piątku w pokoju 214.
  4. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Złożone oferty będą badane pod względem kompletności i spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko urzędnicze, przez Komisję do spraw naboru powołaną przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku.
    Wszystkie załączone dokumenty winny być podpisane i opatrzone datą. Oferty, które nie będą posiadały podpisanych dokumentów nie będą rozpatrywane. Oferty nie podlegają uzupełnieniu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki:

  1. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną
    dot. przetwarzania danych osobowych.
  2. Kwestionariusz osobowy kandydata.
  3. Oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku
 

[1] Wykształcenie średnie – rozumie się przez to wykształcenie średnie lub średnie branżowe, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe , o odpowiednim profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych stosownie do opisu stanowiska.

 

[2] Wykształcenie wyższe – rozumie się przez to ukończenie studiów potwierdzone dyplomem, o którym mowa w art. 77 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w zakresie umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych stosownie do opisu stanowiska.

ZAŁĄCZNIKI:

Nie odnaleziono wydarzeń w wybranym okresie.

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31