Lębork, dnia 20.01.2025 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Inspektor w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku
- Niezbędne wymagania wobec kandydata:
- Obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
- Brak karalności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Nieposzlakowana opinia,
- Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadjących obywatelstwa polskiego);
- Posiada wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym z zakresu: ekonomii, finansów, rachunkowości, prawa lub administracji oraz minimum 3 letni staż pracy na podobnym stanowisku pracy
lub
wykształcenie średnie w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe o profilu ekonomicznym oraz minimum 5 letni staż pracy na podobnym stanowisku pracy
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- Dodatkowe wymagania wobec kandydata:
- Znajomość aktów prawa, w szczególności:
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych,
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenie dyrektywy 95/46WE,
- Predyspozycje osobowościowe: komunikatywność, samodzielność, odpowiedzialność, dobra organizacja pracy własnej, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole; ukierunkowanie na podnoszenie wiedzy oraz kwalifikacji.
- Preferowane wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów
o szkolnictwie wyższym z zakresu: ekonomii, finansów, prawa lub administracji. - Biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych oraz oprogramowania biurowego (MS Office).
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Opracowanie projektów regulaminów, procedur i korespondencji oraz dokonywanie ich bieżących weryfikacji i aktualizacji,
- Przygotowanie i prowadzenie realizacji i rozliczenia merytorycznego umów z osobami i podmiotami oraz wolontariuszami realizującymi zadania na rzecz realizowanych przez zespół zadań,
- Opracowanie we współpracy ze stanowiskami merytorycznymi projektu rocznych programów działania PCPR i sprawozdań z ich realizacji,
- Prowadzenia spraw kadrowych pracowników PCPR i dokumentacji wymaganej w tym zakresie – prowadzenie akt pracowniczych, naborów na wolne stanowiska urzędnicze i pomocnicze,
- Przygotowywanie dokumentacji, materiałów, wniosków i dokumentów związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę, uposażeniami, zmianą stanowisk pracy, refundacją wynagrodzeń,
- Przygotowywanie analiz w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń osobowych, w szczególności realizacji w jednostce ocen pracowników,
- Przygotowanie i aktualizacja regulaminów w zakresie zatrudniania pracowników, w szczególności regulaminu pracy, wynagradzania, itp.
- Weryfikacja i dokumentowanie przestrzegania dyscypliny pracy i prowadzeniem dokumentacji związanej z przestrzeganiem czasu i dyscypliny pracy pracowników,
- Przygotowanie organizowania i realizacji szkoleń, kursów, seminariów dla kadr pomocy społecznej z terenu Powiatu i organizacji pozarządowych,
- Prowadzenie spraw dotyczących zamówień, w tym zamówień publicznych zgodnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zamieszczanie ogłoszeń w biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych, Biuletynie Informacji Publicznej, stronie internetowej i tablicy ogłoszeń, a także prowadzenie dokumentacji postępowań,
- Prowadzenie spraw dotyczących przygotowania i realizacji umów cywilno-prawnych zawieranych na rzecz realizacji zadań i funkcjonowania PCPR oraz ich ewidencji,
- Prowadzenie spraw w zakresie dostępności, w tym o dostępności cyfrowej - funkcjonowania i realizacji zadań i usług PCPR dla osób ze szczególnymi potrzebami, w szczególności dla osób z niepełnosprawnością,
- Nadzór i koordynacja prawidłowości realizacji działań Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku w projekcie i zgodnością z wytycznymi oraz umowami dotyczącymi realizacji projektów
- Organizacja, planowanie i realizacja działań PCPR w Lęborku w projekcie zgodnie
z zapisami umowy, wnioskiem oraz dokumentami programowymi, - Stosowanie zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami oraz równości szans kobiet i mężczyzn;
- Prowadzenie dokumentacji realizacji działań PCPR w projekcie w szczególności w zakresie sprawozdań merytorycznych i finansowych;
- Dokumentowanie poniesionych wydatków w ramach projektów, w szczególności opisywanie faktur, rachunków i innych dokumentów pod względem merytorycznym,
- Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową – zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, służące poprawie sytuacji tych osób, podnoszeniu kompetencji społecznych i zawodowych oraz wzmacnianiu funkcjonowania i pełnienia ról społecznych;
- Bieżąca ewaluacja zadań, natychmiastowe zgłaszanie wszelkich uwag i spostrzeżeń dotyczących stwierdzonych nieprawidłowości w realizacji projektu,
- Przygotowywanie informacji promocyjnych na temat realizowanych projektów do zamieszczenia na witrynie internetowej PCPR, prasie lokalnej,
- Sporządzanie okresowych sprawozdań i informacji oraz bilansowanie potrzeb z zakresu realizowanych działań przez komórkę organizacyjną,
- Pomoc i współpraca w opracowaniu i realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka,
- Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,
- Współudział w doradztwie metodycznym dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu,
- Podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym w tworzeniu i realizacji programów osłonowych,
- Współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej,
- Współpraca w realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia,
- Realizowanie innych zadań zleconych przez dyrektora i bezpośredniego przełożonego.
- Warunki zatrudnienia:
- Wymiar czasu pracy 1/1 etatu.
- Podstawowy system czasu pracy.
- Przewidywane zatrudnienie luty 2025r.
- Okres trwania umowy: umowa na okres próbny z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
- Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork– pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko znajduje się na I piętrze w budynku posiadającym windę.
- Praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.
- Wynagrodzenie 4.700,00 brutto
(oraz przynależne dodatki do wynagrodzenia, w tym stażowy oraz dodatek motywacyjny w kwocie 1.000,00 zł brutto z zastrzeżeniem dostępności środków
w ramach Programu).
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu grudniu 2024 roku przekroczył 6%.
- Wymagane dokumenty:
- życiorys (curriculum vitae),
- oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1 niniejszego naboru),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy kandydata (wzór formularza - załącznik nr 2),
- kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje,
- kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- referencje,
- oświadczenie o niekaralności i oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z KRS i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy,
- w celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
Wszystkie wymagane dokumenty i załączniki muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata natomiast kopie dokumentów muszą zostać poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Brak poświadczenia skutkuje odrzuceniem oferty.
VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
- Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212 (sekretariat).
- Dokumenty należy złożyć osobiście bądź też dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów pocztą (liczy się data wpływu do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku) w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Inspektor”
- Wskazane dokumenty w pkt V należy dostarczyć do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie do dnia 30.01.2025 r. roku do godz. 10:00.
- Aplikacje, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku po wskazanym w ogłoszeniu terminie nie będą rozpatrywane.
- Brakujące dokumenty oraz dokumenty niepodpisane nie podlegają uzupełnieniu.
- Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście lub telefonicznie w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 215, telefonicznie pod numerem tel. 598421771. Osobą uprawnioną ze strony Pracodawcy do porozumiewania się z kandydatami jest: Pani Aleksandra Mach – Kierownik Działu Administracyjnego w jednostce - w godzinach pracy, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 w pokoju 215 lub pod nr tel. 533-744-655.
Dyrektor PCPR w Lęborku
Bogusława Lis-Zielińska
Załączniki:
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną
dot. przetwarzania danych osobowych. - Kwestionariusz osobowy kandydata.
- Oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku