Lębork, dnia 28 listopada 2025 r.
ZAPYTANIE O OFERTĘ
OGŁOSZENIE NR PCPR.DA.53.2025
NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku
ul. Stefan Okrzei 15, 84-300 Lębork
tel./fax.: 59 842 17 71
e-mail: pcpr@pcprlebork.pl
adres strony internetowej: www.pcprlebork.pl
NABYWCA:
Powiat Lęborski
ul. Czołgistów 5
NIP: 841-16-09-072
ODBIORCA:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku
reprezentowane przez dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku
- PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
Pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
w Lęborku
kod CPV79417000-0 - usługi doradcze w zakresie bezpieczeństwa
- SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Jednostce zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia RODO oraz Ustawy ODO, polega w szczególności na:
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia RODO oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
- monitorowanie przestrzegania Rozporządzenia RODO, innych przepisów Unii lub państw członkowskich
o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty; - udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 Rozporządzenia RODO;
- współpraca z organem nadzorczym;
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem,
w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 Rozporządzenia RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie ·konsultacji we wszelkich innych sprawach; - wypełnianie zadań Inspektora ochrony danych z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania, mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania;
- organizacja bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych zgodnie z wymogami Ustawy ODO, Rozporządzenia RODO oraz Rozporządzenia KRI;
- bieżące aktualizacje Polityki Bezpieczeństwa Ochrony Danych Osobowych, w tym Polityki zarządzania systemem informatycznym w Jednostce;
- szkolenia wstępne i okresowe pracowników w zakresie ochrony danych osobowych;
- przystosowanie dokumentacji dotyczącej ochrony danych osobowych do wymagań aktualnych przepisów prawa;
- nadzór nad przetwarzaniem danych zgodnie z uregulowaniami Polityki Bezpieczeństwa Ochrony Danych Osobowych;
- nadzorowanie prowadzenia i bieżących aktualizacji ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych;
- kontrola działań komórek organizacyjnych pod względem zgodności przetwarzania danych z przepisami
o ochronie danych osobowych; - inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w zakresie doskonalenia ochrony danych osobowych w Jednostce;
- sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla Administratora Danych Osobowych;
- konsultacje i nadzór nad opracowaniem przez Administratora Danych Osobowych rejestru czynności przetwarzania;
- konsultacje oraz udzielanie rekomendacji przy wdrożeniach rozwiązań organizacyjnych (w tym informatycznych) oraz szkolenia kadry pracowniczej.
Miejsce realizacji zamówienia: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork
Termin/harmonogram realizacji zamówienia: od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy są zdolni do wykonania przedmiotu zamówienia i spełniają warunki w zakresie:
- posiadania kompetencji/uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – złożą w tym zakresie oświadczenie na formularzu ofertowym;
- sytuacji finansowej umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia – złożą w tym zakresie oświadczenie na formularzu ofertowym;
- posiadania potencjału technicznego i osobowego niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia – złożą w tym zakresie oświadczenie na formularzu ofertowym;
- posiadania wiedzy i doświadczenia w wykonywaniu przedmiotu zamówienia.
- KRYTERIA OCENY OFERT:
kryterium cenowe - 100 %
- OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI W RAMACH DANEGO KRYTERIUM OCENY OFERT:
- Cena brutto musi obejmować wszystkie miesięczne koszty związane z wykonaniem zamówienia łącznie
z obowiązującym podatkiem VAT na pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
(Wykonawca podaje cenę netto i brutto oraz wylicza wartość całego zamówienia.)
- Zaproponowana przez Wykonawcę cena jest ceną ostateczną i nie może ulec zmianie.
- Wykonawca winien dokonać dokładnego rozeznania i skalkulować cenę w sposób szczególnie rzetelny, uwzględniający wszystkie rodzaje i składniki kosztów.
- Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie PLN.
- Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie można wybrać oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że oferty przedstawiają taką samą cenę Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia
w określonym przez niego terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy składający oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
- OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
Wykonawca składa ofertę w języku polskim na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
Oferta i wszystkie załączniki (jeśli dotyczy) powinny być podpisane przez osobę uprawnioną do występowania
w imieniu Wykonawcy.
- TERMIN SKŁADANIA OFERT: Do dnia 8 grudnia 2025 r. do godz. 15:00
- MIEJSCE I FORMĘ ZŁOŻENIA OFERTY:
Oferty oznaczone „Pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku” należy złożyć w terminie do dnia 8 grudnia 2025 r. do godz. 15:00 za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: pcpr@pcprlebork.pl, w zamkniętej kopercie do pok. 212 (sekretariat) Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork lub za pomocą e-doręczeń (AE:PL-54050-49902-TESRH-17).
- ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY ALBO WZÓR UMOWY, JEŻELI UMOWA JEST WYMAGANA:
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest do zawarcia umowy zgodnie z wymaganiami niniejszego zapytania ofertowego oraz jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
Projekt umowy zostanie przesłany po wyborze najkorzystniejszej oferty.
- POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE MOŻLIWOŚCI NEGOCJACJI Z WYKONAWCAMI:
Zamawiający zastrzega możliwość negocjacji, gdy kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia jest mniejsza niż wartość oferty najkorzystniejszej.
- UWAGI:
- Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
- Zamawiający zastrzega unieważnienie postępowania na każdym jego etapie do momentu podpisania umowy bez wskazania przyczyny.
- Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę, jeżeli:
- treść oferty nie odpowiada treści niniejszego zapytania ofertowego;
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
- oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
- zawiera błędy w obliczeniu ceny;
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
