Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast

Aspirant pracy socjalnej

Lębork, dnia 5 grudnia 2025 roku

 

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku

ogłasza nabór kandydata na stanowisko

ASPIRANT PRACY SOCJALNEJ

W POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE W LĘBORKU

(UMOWA NA ZASTĘPSTWO)

 

 

1. Kandydat musi spełniać następujące wymagania niezbędne:

  1. posiadać obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i korzystać z pełni praw publicznych;
  3. nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
  5. znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadjących obywatelstwa polskiego);
  6. posiada wykształcenie średnie – rozumie się przez to wykształcenie średnie lub średnie branżowe, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe

 

2. Inne wymagania wobec kandydata:

1. Preferowane wykształcenie średnie i posiadający dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych.

2. Preferowane ukończone wykształcenie wyższe ((lub w trakcie odpowiednich studiów (dotyczy pkt 1.) lub słuchacz studiów podyplomowych (zgodnie z pkt 3.)) jak wskazano poniżej:

  1. ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej
    lub
  2. do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
    1. pedagogika,
    2. pedagogika specjalna,
    3. politologia,
    4. polityka społeczna,
    5. psychologia,
    6. socjologia,
    7. nauki o rodzinie;

lub

  1. ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w ppkt 2.
  1. biegła znajomość aktów prawa, w szczególności:
    1. ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
    2. ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej,
    3. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  2. wiedza w zakresie działania Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
  3. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
  4. znajomość obsługi komputera (Microsoft Office, środowisko Windows),
  5. sumienność, dokładność, samodzielność, komunikatywność,
  6. umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
  7. umiejętność organizowania pracy własnej oraz pracy w zespole,
  8. umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
  9. wysoka kultura osobista,

 

3. Zadania wykonywane na stanowisku:

  1. Podejmowanie działań merytorycznych na rzecz klientów Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
  2. Prowadzenie interwencji kryzysowej stanowiącej zespół interdyscyplinarnych działań podejmowanych na rzecz osób i rodzin będących w stanie kryzysu.
  3. Udział w zespołach interwencji kryzysowej w celu rozpoznania sytuacji osoby doznającej przemocy domowej i opracowaniu planu pomocy.
  4. Prowadzenie doradztwa i poradnictwa rodzinnego oraz diagnoza problemu osób  i rodzin znajdujących się w sytuacji kryzysowej, a szczególnie osób doznających przemocy, ofiar nałogów, nagłych strat i zdarzeń losowych, w tym cudzoziemcom.
  5. Aktywne działanie na rzecz promocji Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,  a szczególnie Ośrodka Interwencji Kryzysowej oraz zaangażowanie w projekty  i programy realizowane przez w/w podmiot.
  6. Organizowanie i prowadzenie grup wsparcia osobom z problemem przemocy, uzależnienia, nagłej straty, kryzysu rodzinnego, czy edukacji.
  7. Organizowanie warsztatów, zajęć, spotkań o charakterze profilaktyczno-edukacyjnym
    w stosunku do osób, rodzin będących w sytuacji kryzysowej.
  8. Prowadzenie, np. samopomocowych punktów wsparcia dla osób dotkniętych przemocą.
  9. Organizowanie i prowadzenie zajęć uspołeczniających, wspieranie rodzin  w organizacji czasu wolnego.
  10. Współpraca w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej ze środowiskiem lokalnym, organami i jednostkami organizacyjnymi działającymi w obszarze pomocy społecznej, wymiaru sprawiedliwości, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, a także organizacjami społecznymi.
  11. Współpraca z kościołami lub związkami wyznaniowymi z terenu powiatu lęborskiego, w celu wprowadzenia elementów informacji i edukacji na temat zjawiska przemocy domowej w ramach działania poradni prowadzonych przez kościoły lub związki wyznaniowe lub do programów nauk przedmałżeńskich.
  12. Współpraca z organizacjami pozarządowymi funkcjonującymi na terenie powiatu lęborskiego, w celu wprowadzenia elementów edukacji na temat zjawiska przemocy domowej w ramach działania projektów prowadzonych przez organizacje pozarządowe.
  13. Udzielanie wsparcia w uzyskaniu pomocy osobom dotkniętym przemocą domową  w specjalistycznych ośrodkach wsparcia dla osób doznających przemocy domowej.
  14. Opracowanie diagnoz i ustalanie indywidualnych planów pomocy rodzinie.
  15. Przyjmowanie klientów OIK- Hostel, działającym przy Ośrodku Interwencji Kryzysowej oraz opiniowanie przyjętych wniosków.
  16. Przeprowadzenie wstępnej diagnozy  wobec nowo przyjętych mieszkańców OIK-HOSTEL mającej na celu określenie potrzeb klienta w zakresie opiekuńczym  i bytowym.
  17. Współpraca z instytucjami wspomagającymi rozwój dziecka, pomagającymi rodzinie.
  18. Inicjowanie nowych rozwiązań mających na celu zapobieganie niekorzystnym zjawiskom oraz poprawy sytuacji osób wymagających pomocy.
  19. Monitorowanie specyfiki problemów osób, rodzin zgłaszających się o pomoc w sytuacjach koniecznych kierowanie tych osób, rodzin do innych specjalistów.
  20. Przyjmowanie osób będących w sytuacji kryzysowej na pobyt w Hostelu - domu dla matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży do ośrodka w ramach pełnionego dyżuru.
  21. Pełnienie dyżuru w Hostelu - domu dla matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży, według określonych grafików pracy.
  22. Udzielanie wsparcia osobom przyjmowanym do Hostelu - domu dla matek/ojców  z dziećmi lub kobiet w ciąży, z uwzględnieniem przy przyjęciu opracowania,  realizacji i współpracy przy kontraktach socjalnych i programach usamodzielnienia.
  23. Ochrona osób i reagowanie na zagrożenia wobec osób przyjętych na miejsca tymczasowego schronienia oraz egzekwowanie przestrzegania postanowień obowiązującego regulaminu.
  24. Pomoc w zaspokajaniu podstawowych potrzeb osób przebywających czasowo w hotelu w godzinach nocnych oraz w dni weekendowe i święta.
  25. Udzielanie wsparcia emocjonalnego osobom przebywającym w Hostelu - domu dla matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży.
  26. Współpraca z pracownikami Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku na rzecz wsparcia interwencji kryzysowej w celu rozpoznania sytuacji osoby doznającej przemocy domowej diagnozowania, planowania i realizacji kompleksowej pomocy rodzinom z problemem przemocy i osobom w sytuacjach kryzysowych.
  27. Pełnienie dyżurów telefonu informacyjno – interwencyjnego, z uwzględnieniem prowadzenia dyżurów interwencyjnych po godz. 15.00, według określonych grafików pracy,
  28. Współudział w przygotowywaniu i realizacja programów profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania przemocy, promowania i wdrażanie prawidłowych metod wychowawczych, korekcyjno-edukacyjnych i psychologiczno-terapeutycznych oraz podejmowanie działań wynikających z realizacji programów, ich wdrażania, kwalifikacji osób do programu, monitoringu i ewaluacji.
  29. Współpraca i wsparcie realizacji zadań w zakresie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, w szczególności zapewnienia ochrony i udzielania pomocy osobom dotkniętym przemocą w rodzinie, oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie, podnoszenia świadomości społecznej na temat przyczyn i skutków przemocy w rodzinie oraz promowania metod wychowawczych bez użycia przemocy, upowszechniania informacji o możliwościach i formach udzielania pomocy zarówno osobom dotkniętym przemocą, jak i stosującym przemoc w rodzinie.
  30. Organizowanie, monitoring i sprawozdawczość realizacji programów korekcyjno – edukacyjnych i psychologiczno - terapeutycznych dla osób stosujących przemoc w rodzinie.
  31. Opracowanie materiałów i podejmowanie działań polegających na podnoszeniu świadomości społecznej w zakresie przyczyn i skutków przemocy domowej (m.in. kampanie, konferencje, ulotki).
  32. Współpraca w realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia.
  33. Podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym w tworzeniu
    i realizacji programów osłonowych.
  34. Współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej.
  35. Pomoc i współpraca w realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka.
  36. Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach w zakresie pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej i interwencji kryzysowej.
  37. Współuczestnictwo w sprawowaniu przez PCPR funkcji nadzorczych, kontrolnych, szkoleniowych i instruktażowych.
  38. Wsparcie w organizacji i przeprowadzaniu szkoleń i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu.
  39. Stałe podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych w zakresie realizowanych zadań w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie.
  40. Realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR oraz bezpośredniego przełożonego.

 

4. Warunki zatrudnienia:

  1. Umowa na zastępstwo w pełnym wymiarze czasu praca.
  2. Praca w równoważnym systemie czasu pracy, w godzinach nocnych oraz w jedną sobotę w miesiącu.
  3. Praca w siedzibie jednostki Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku przy ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork.
  4. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin.
  5. Wynagrodzenie 4840,00 złotych brutto.

(oraz przynależne dodatki do wynagrodzenia, w tym dodatek za wysługę lat oraz dodatek motywacyjny
w kwocie 1.000,00 zł brutto z zastrzeżeniem dostępności środków w ramach Programu).

  1. Przewidywany termin zawarcia umowy: niezwłocznie od momentu wyłonienia kandydata.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku
w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym niniejsze ogłoszenie jest wyższy niż 6%.

 

5. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (curriculum vitae),
  2. zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1),
  3. list motywacyjny,
  4. kwestionariusz osobowy kandydata (załącznik nr 2),
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje,
  6. kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy,
  7. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
  8. oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z KRK i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy,
  9. w celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
  10. dokument potwierdzający znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokument potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej.

 

Wszystkie wymagane załączniki muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata.

 

6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

  1. Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty wymienione w pkt 5. (podpisane przez kandydata) należy złożyć:
  1. osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork w pok. 212 (sekretariat) w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Aspirant pracy socjalnej”
  2.  dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów pocztą tradycyjna na podany powyżej adres także
    z dopiskiem: „Aspirant pracy socjalnej”
  3. przesłać za pomocą poczty e-mail na adres: pcpr@pcprlebork.pl w temacie wpisując „Aspirant pracy socjalnej”
  1. Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście lub telefonicznie w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 215. Osobą uprawnioną do kontaktu
    z kandydatami jest: Pani Nina Ranachowska, kontakt w godzinach pracy jednostki, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 tel. 59 842-17-71 (wew.) 533-748-434.
  2. Termin: nabór jest aktualny do momentu wyłonienia kandydata - przed złożeniem aplikacji prosimy o kontakt telefoniczny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki:

  1. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych.
  2. Kwestionariusz osobowy kandydata.
  3. Oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku.

ZAŁĄCZNIKI:

09.11.2021

09.11.2021 - 09.11.2021 , 09:00 - 11:00

supewizja opiekunów zastępczych - zawodowych i RDD »

16.11.2021

21.11.2021

21.11.2021 - 30.11.2021

Dzień Pracownika Socjalnego »

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31