Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast

KOORDYNATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ (umowa zlecenie)

Lębork, dnia 28.04.2025 r.

 

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko do realizacji zadań:

KOORDYNATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ
(umowa zlecenie)
 

  1. Niezbędne wymagania wobec kandydata:  
  1. Obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
  3. Posiada nieposzlakowaną opinię i nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego);
  5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
  6. Posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
  7. Kandydat nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona;
  8. Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego/niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  9. Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
    z dostępem ograniczonym;
  10. Daje rękojmię należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.

 

  1. Dodatkowe wymagania wobec kandydata:
  1. Znajomość przepisów z zakresu: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
  2. Wysoka kultura osobista, odporność na stres, komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań.
  3. Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych.
  4. Prawo jazdy kat. B i dysponowanie samochodem – zdarzyć się może, że praca na przedmiotowym stanowisku będzie odbywać się w terenie, co wiąże się z koniecznością przemieszczania się między miejscowościami na terenie powiatu lęborskiego (dotyczy miejsc zamieszkania rodzinnych form pieczy zastępczej, w których pracownik będzie musiał przeprowadzić wywiad/wizytę). Pracodawca dysponuje także samochodem służbowym, który może być użytkowany do tego celu.

 

 

  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  1. Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka
    w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.
  2. Przygotowanie, we współpracy z odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku, gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku, następnie jego modyfikacja i ewaluacja.
  3. Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu.
  4. Liczba rodzin objętych wsparciem wynosi do 15 miesięcznie.
  5. Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej
    i rehabilitacyjnej.
  6. Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
  7. Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.
  8. Współpraca z asystentem rodziny przy opracowaniu planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
  9. Sporządzanie opinii o rodzinach zastępczych i prowadzących rodzinne domy dziecka,
    dla których koordynator został wyznaczony.
  10. Przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej.
  11. Podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną,
    w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie zgodnie z uzgodnieniami z Pracodawcą.
  12. Sporządzenie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie.
  13. Sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka większej liczby dzieci, w przypadku rodzeństwa.
  14. Sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która wystąpi z wnioskiem

o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej.

  1. Wydawanie opinii dla osoby, która w zastępstwie będzie mogła prowadzić rodzinny dom dziecka w przypadku nieobecności prowadzącego rodzinny dom dziecka.
  2. Sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie większej liczby dzieci,
    w przypadku połączenia pełnienia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z funkcją rodziny zastępczej zawodowej albo rodziny zastępczej niezawodowej, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa.
  3. Sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w formie pieczy zastępczej większej liczby dzieci, w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z prowadzeniem rodzinnego domu dziecka, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa.
  4. Współpraca z placówką opiekuńczo-wychowawczą typu rodzinnego.
  5. Konsultowanie oceny sytuacji dziecka, udział w posiedzeniach zespołów dotyczących oceny sytuacji dziecka.
  6. Konsultowanie dokonywanej przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka.
  7. Pełnienie funkcji opiekuna usamodzielniania, w przypadku skazania przez osobę usamodzielnianą, wyrażenia zgody na pełnienie tej funkcji oraz zaakceptowanie przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
  8. Współpraca z ośrodkami adopcyjnymi.
  9. Przeprowadzanie, zgodnie z potrzebami, jednak nie rzadziej niż raz na miesiąc wizyt
    w środowisku rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka, dla których pracownik został wyznaczony.
  10. Przekazywanie rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka, dla których został wyznaczony oraz innym podmiotom, wymaganych informacji i dokumentacji dotyczących dziecka umieszczanego i przebywającego w pieczy zastępczej.
  11. Współudział w realizacji czynności związanych z procedurą w zakresie umieszczania dzieci w rodzinnej pieczy zastępczej.
  12. Zakładanie i prowadzenie teczki rodziny zastępczej lub rodzinnego domu dziecka z dokumentacją dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej.
  13. Dokumentowanie realizacji ww. zadań zgodnie  z wytycznymi.
  14. Zadania będą wykonywane dla rodzin wskazanych przez zleceniodawcę.
  15. Zleceniobiorca zobowiązany jest do składania comiesięcznego wykazu – miesięcznej karty pracy, w terminie do końca miesiąca, zgodnie z załącznikiem do umowy.

 

  1. Warunki zatrudnienia:
  1. Umowa zlecenie.
  2. Przewidywane zawarcie umowy zlecenia maj 2025 r.
  3. Okres trwania umowy: według potrzeb do 31.12.2025 r. lub zgodnie z porozumieniem ze Zleceniodawcą.
  4. Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork oraz w terenie bezpośrednio u rodzin podopiecznych.
  5. Stanowisko związane jest z pracą biurową, przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie oraz pracą w terenie.

 

 

  1. Wymagane dokumenty:
  1. Życiorys (curriculum vitae).
  2. Oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1 niniejszego naboru).
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje.
  4. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
  5. Oświadczenie o niekaralności i oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z KRS i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy.

 

VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

  1. Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212 (sekretariat).
  2. Dokumenty należy złożyć osobiście lub na e-mail pcpr@pcprlebork.pl z dopiskiem: „Umowa zlecenie - KOORDYNATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ.”
  3. Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 215, lub telefonicznie pod numerem tel. 598421771. Osobą uprawnioną ze strony Pracodawcy do porozumiewania się z kandydatami jest: Pani Anna Miszke – Inspektor - w godzinach pracy jednostki, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 w pokoju 215 lub
    pod nr tel. 533-744-655.

 

                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Nie odnaleziono wydarzeń w wybranym okresie.

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31