Lębork, dnia 13 stycznia 2025 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ogłasza nabór na wolne stanowisko:
Specjalista pracy z rodziną
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
1. Kandydat musi spełniać następujące wymagania niezbędne:
- posiadać obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i korzystać z pełni praw publicznych;
- nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
- kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona;
- kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek
w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego; - znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadjących obywatelstwa polskiego);
- wykształcenie wyższe (zgodnie z pkt 12 w pkt IV załącznika nr 3 rozporządzenia
Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych) wykształcenie wyższe - kierunek studiów w zakresie pedagogiki, psychologii lub nauki o rodzinie i 3 lata stażu pracy, - podlega pozytywnej weryfikacji w Rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym z dostępem ograniczonym.
2. Inne wymagania wobec kandydata:
- Znajomość przepisów oraz umiejętność ich stosowania z zakresu:
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- wiedza w zakresie działania Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
- znajomość obsługi komputera ( Microsoft Office, środowisko Windows),
- umiejętność nawiązywania relacji, kultura osobista, odpowiedzialność, kreatywność, dyspozycyjność, rzetelność, obiektywizm umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
- umiejętność organizowania pracy własnej oraz pracy w zespole,
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
- wysoka kultura osobista,
- umiejętności pracy w sytuacjach stresowych.
- prawo jazdy kat. B.
3. Zadania wykonywane na stanowisku:
- Podejmowanie działań merytorycznych na rzecz klientów Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
- Prowadzenie interwencji kryzysowej stanowiącej zespół interdyscyplinarnych działań podejmowanych na rzecz osób i rodzin będących w stanie kryzysu.
- Udział w zespołach interwencji kryzysowej w celu rozpoznania sytuacji osoby doznającej przemocy domowej i opracowaniu planu pomocy.
- Prowadzenie doradztwa i poradnictwa rodzinnego oraz diagnoza problemu osób i rodzin znajdujących się w sytuacji kryzysowej, a szczególnie osób doznających przemocy, ofiar nałogów, nagłych strat i zdarzeń losowych, w tym cudzoziemcom.
- Aktywne działanie na rzecz promocji Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, a szczególnie Ośrodka Interwencji Kryzysowej oraz zaangażowanie w projekty i programy realizowane przez w/w podmiot.
- Organizowanie i prowadzenie grup wsparcia i grup terapeutycznych osobom z problemem przemocy, uzależnienia, nagłej straty, kryzysu rodzinnego.
- Organizowanie warsztatów, zajęć, spotkań o charakterze profilaktyczno-edukacyjnym
w stosunku do osób, rodzin będących w sytuacji kryzysowej. - Organizowanie i prowadzenie warsztatów wychowawczo - edukacyjnych dotyczących wzmacniania opiekuńczych i wychowawczych metod i kompetencji rodziców zagrożonych przemocą oraz w stosunku do grup ryzyka (małoletnich w ciąży, osób z niepełnosprawnością, starszych).
- Prowadzenie, np. samopomocowych punktów wsparcia dla osób dotkniętych przemocą.
- Organizowanie i prowadzenie zajęć uspołeczniających, wspieranie rodzin w organizacji czasu wolnego.
- Współpraca w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej ze środowiskiem lokalnym, organami i jednostkami organizacyjnymi działającymi w obszarze pomocy społecznej, wymiaru sprawiedliwości, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, a także organizacjami społecznymi.
- Współpraca z kościołami lub związkami wyznaniowymi z terenu powiatu lęborskiego, w celu wprowadzenia elementów informacji i edukacji na temat zjawiska przemocy domowej
w ramach działania poradni prowadzonych przez kościoły lub związki wyznaniowe lub do programów nauk przedmałżeńskich. - Współpraca z organizacjami pozarządowymi funkcjonującymi na terenie powiatu lęborskiego, w celu wprowadzenia elementów edukacji na temat zjawiska przemocy domowej w ramach działania projektów prowadzonych przez organizacje pozarządowe.
- Udzielanie wsparcia w uzyskaniu pomocy osobom dotkniętym przemocą domową w specjalistycznych ośrodkach wsparcia dla osób doznających przemocy domowej.
- Opracowanie diagnoz i ustalanie indywidualnych planów pomocy rodzinie.
- Przyjmowanie klientów OIK- Hostel, działającym przy Ośrodku Interwencji Kryzysowej oraz opiniowanie przyjętych wniosków.
- Przeprowadzenie wstępnej diagnozy wobec nowo przyjętych mieszkańców OIK-HOSTEL mającej na celu określenie potrzeb klienta w zakresie opiekuńczym i bytowym.
- Współpraca z instytucjami wspomagającymi rozwój dziecka, pomagającymi rodzinie.
- Inicjowanie nowych rozwiązań mających na celu zapobieganie niekorzystnym zjawiskom oraz poprawy sytuacji osób wymagających pomocy.
- Monitorowanie specyfiki problemów osób, rodzin zgłaszających się o pomoc w sytuacjach koniecznych kierowanie tych osób, rodzin do innych specjalistów.
- Przyjmowanie osób będących w sytuacji kryzysowej na pobyt w Hostelu - domu dla matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży do ośrodka w ramach pełnionego dyżuru.
- Pełnienie dyżuru w Hostelu - domu dla matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży, według określonych grafików pracy.
- Udzielanie wsparcia osobom przyjmowanym do Hostelu - domu dla matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży, z uwzględnieniem przy przyjęciu opracowania, realizacji i współpracy przy kontraktach socjalnych i programach usamodzielnienia.
- Ochrona osób i reagowanie na zagrożenia wobec osób przyjętych na miejsca tymczasowego schronienia oraz egzekwowanie przestrzegania postanowień obowiązującego regulaminu.
- Pomoc w zaspokajaniu podstawowych potrzeb osób przebywających czasowo w hotelu
w godzinach nocnych oraz w dni weekendowe i święta. - Udzielanie wsparcia emocjonalnego osobom przebywającym w Hostelu - domu dla matek/ojców z dziećmi lub kobiet w ciąży.
- Współpraca z pracownikami Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku na rzecz wsparcia interwencji kryzysowej w celu rozpoznania sytuacji osoby doznającej przemocy
domowej diagnozowania, planowania i realizacji kompleksowej pomocy rodzinom z problemem przemocy i osobom w sytuacjach kryzysowych. - Pełnienie dyżurów telefonu informacyjno – interwencyjnego, z uwzględnieniem prowadzenia dyżurów interwencyjnych po godz. 15.00, według określonych grafików pracy,
- Prowadzenie postępowania w zakresie sporządzania „Niebieskich Kart”,
- Współudział w przygotowywaniu i realizacja programów profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania przemocy, promowania i wdrażanie prawidłowych metod wychowawczych, korekcyjno-edukacyjnych i psychologiczno-terapeutycznych oraz podejmowanie działań wynikających z realizacji programów, ich wdrażania, kwalifikacji osób do programu, monitoringu i ewaluacji,
- Podejmowanie działań polegających na podnoszeniu świadomości społecznej w zakresie przyczyn i skutków przemocy domowej (m.in. kampanie, konferencje, ulotki).
- Współpraca w realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia.
- Wypracowanie form i metod pracy socjalnej oraz stosowanych procedur mających na celu diagnozowanie, planowanie, realizację i ewaluację różnych form pomocy i działań na rzecz klientów PCPR.
- Podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym w tworzeniu
i realizacji programów osłonowych. - Współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej.
- Współudział w doradztwie metodycznym dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu.
- Pomoc i współpraca w opracowaniu i realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka,
- Opracowanie materiałów instruktarzowych i procedur postępowania interwencyjnego
w sytuacjach przemocy domowej i rozpowszechnianie ich w środowisku lokalnym. - Prowadzenie działalności edukacyjnej i szkoleniowej dla różnych grup odbiorców, organizowanie konferencji szkoleniowych i spotkań przedstawicieli różnych instytucji i organizacji w obszarach przeciwdziałania przemocy i interwencji kryzysowej poprzez podnoszenie świadomości społecznej na temat przyczyn i skutków przemocy domowej oraz promowania metod wychowawczych bez użycia przemocy, upowszechniania informacji o możliwościach i formach udzielania pomocy zarówno osobom dotkniętym przemocą, jak i stosującym przemoc,
- Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach w zakresie pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej i interwencji kryzysowej.
- Udział w komisjach lub zespołach powoływanych zarządzeniem Dyrektora PCPR.
- Współuczestnictwo w sprawowaniu przez PCPR funkcji nadzorczych, kontrolnych, szkoleniowych i instruktażowych.
- Wsparcie w organizacji i przeprowadzaniu szkoleń i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu,
- Stałe podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych w zakresie realizowanych zadań w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie.
- Realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR oraz bezpośredniego przełożonego.
4. Warunki zatrudnienia:
- umowa o pracę na okres w pełnym wymiarze czasu pracy z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony,
- praca w równoważnym systemie czasu pracy, 7 dni w tygodniu, także w godzinach nocnych,
- lokalizacja miejsca pracy: w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku przy ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, budynek dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin,
- wynagrodzenie 4.840,00 brutto (oraz przynależne dodatki do wynagrodzenia, w tym stażowy oraz dodatek motywacyjny w kwocie 1.000,00 zł brutto z zastrzeżeniem dostępności środków w ramach Programu).
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu grudniu 2024 r. w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
5. Wymagane dokumenty:
- życiorys (curriculum vitae),
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy kandydata (załącznik nr 2),
- kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje,
- kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- referencje,
- oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z KRS i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy,
- w celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
- dokument potwierdzający znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia
23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokument potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się
o zatrudnienie w służbie cywilnej.
Wymagane dokumenty aplikacyjne (prosimy o podpisanie każdego załączanego dokumentu) należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ul. Stefana Okrzei 15 w godzinach pracy sekretariatu pok. 212 (I piętro) lub za pomocą poczty elektronicznej: pcpr@pcprlebork.pl.
Ogłoszenie jest ważne do chwili wyłonienia kandydata.
Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście lub telefonicznie w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 107. Osobą uprawnioną do kontaktu z kandydatami jest: Pani Nina Ranachowska w godzinach pracy jednostki, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 tel. 59 842-17-71 (wew.107) lub 665-757-936.
Bogusława Lis-Zielińska
(-)
Dyrektor PCPR w Lęborku
Załączniki:
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych.
- Kwestionariusz osobowy kandydata.
- Oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku.