Lębork, dnia 07.07.2025 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko do realizacji zadań:
KIEROWNIKA DZIAŁU PIECZY ZASTĘPCZEJ
(umowa na zastępstwo w systemie zadaniowego czasu pracy)
- Niezbędne wymagania wobec kandydata:
- Obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
- Posiada nieposzlakowaną opinię i nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego);
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- Posiada wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie, zarzadzanie;
- Kandydat nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona;
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego/niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
z dostępem ograniczonym. - Posiada co najmniej 5-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni w pomocy społecznej.
- Dodatkowe wymagania wobec kandydata:
- Znajomość przepisów z zakresu: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
- Wysoka kultura osobista, odporność na stres, komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań;
- Dyspozycyjność – praca na przedmiotowym stanowisku wykonywana będzie w systemie zadaniowego czasu pracy, także godzinach popołudniowych, wieczornych oraz w dni ustawowo wolne od pracy;
- Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych;
- Prawo jazdy kat. B i dysponowanie samochodem – zdarzyć się może, że praca na przedmiotowym stanowisku będzie odbywać się w terenie, co wiąże się z koniecznością przemieszczania się między miejscowościami na terenie powiatu lęborskiego (dotyczy miejsc zamieszkania rodzinnych form pieczy zastępczej, w których pracownik będzie musiał przeprowadzić wywiad/wizytę). Pracodawca dysponuje także samochodem służbowym, który może być użytkowany do tego celu.
- Doświadczenie na podobnym stanowisku jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej.
- Doświadczenie w kierowaniu zespołami pracowniczymi.
- Umiejętność pracy pod presja czasu.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Koordynowanie, nadzór i kontrola nad działaniami należącymi do kompetencji Działu Pieczy Zastępczej,
- Zapewnienie prawidłowego, zgodnego z przepisami prawa realizacji zadań oraz sprawnego i efektywnego funkcjonowania koordynowanego działu,
- Zapewnienie zgodnego z prawem wykonywania zadań działu i ponoszenie odpowiedzialności w tym zakresie przed Dyrektorem i organami,
- Uzgadnianie z Dyrektorem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie zadań wykonywanych na poszczególnych stanowiskach pracy i sprawowanie nadzoru nad prawidłową, terminową i zgodną z prawem ich realizacją,
- Dbanie o właściwy podział pracy pomiędzy stanowiskami pracy i przedkładanie Dyrektorowi PCPR propozycji zmian w tym zakresie,
- Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez pracowników koordynowanego działu przepisów prawa, w szczególności Kodeksu postępowania administracyjnego, ustaw i przepisów wykonawczych, dyscypliny pracy i tajemnicy służbowej, ochrony danych osobowych oraz zasad zawartych w regulaminie kontroli zarządczej, instrukcji kancelaryjnej i w rzeczowym wykazie akt oraz w innych regulaminach obowiązujących w PCPR,
- Wdrażanie kontroli zarządczej w działalności koordynowanego działu,
- Sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań koordynowanego działu zgodnie
z ustawą o finansach publicznych i prawa zamówień publicznych oraz innych ustaw oraz rozporządzeń, zatwierdzanie pod względem merytorycznym i zgodności
z prawem zamówień publicznych wydatków dotyczących koordynowanego działu, - Sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym oraz finansowym dokumentacji sporządzanej w koordynowanym dziale, w szczególności decyzji administracyjnych, pism i korespondencji wychodzącej oraz podpisywanie korespondencji informacyjnej, nie zawierającej rozstrzygnięć merytorycznych oraz dokumentację, jeżeli zostały udzielone upoważnienia w tym zakresie,
- Przygotowywanie, aktualizowanie i przekazywanie do działu administracyjnego informacji do Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej jednostki, zgodnie w wymogami ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- Opracowywanie projektów: uchwał, zarządzeń, regulaminów, instrukcji i procedur oraz sprawozdawczości dotyczących realizacji zadań i obszarów działania koordynowanego działu,
- Dokonywanie diagnozy potrzeb oraz opracowywanie projektów programów dotyczących koordynowanego działu, w tym rozwoju usług społecznych w obszarach zadań koordynowanego działu, w szczególności celem pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł,
- Przygotowywanie okresowych ocen pracowników oraz służby przygotowawczej pracowników koordynowanego działu.
- Inicjowanie działań mających na celu usprawnienie i rozwój realizacji zadań
w obszarach działania koordynowanego działu, - Pomoc i współpraca w opracowaniu i realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka,
- Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,
- Wsparcie w organizacji i przeprowadzaniu szkoleń i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu,
- Współudział w doradztwie metodycznym dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu,
- Podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym
w tworzeniu i realizacji programów osłonowych, - Współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej,
- Współpraca w realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia,
- Zastępowanie Dyrektora PCPR podczas jego nieobecności z pełną odpowiedzialnością za wykonywane zadania, w szczególności określone przez Dyrektora w upoważnieniu,
- Realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR.
- Warunki zatrudnienia:
- Wymiar czasu pracy: 1/1 etatu.
- Zadaniowy system czasu pracy.
- Przewidywane zatrudnienie: od lipiec-sierpień 2025 r.
- Okres trwania umowy: umowa na czas określony w celu zastępstwa nieobecnego pracownika.
- Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork oraz w terenie bezpośrednio u rodzin podopiecznych.
- Praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godziny dziennie.
- Wynagrodzenie: 6020,00 zł brutto
(oraz przynależne dodatki do wynagrodzenia, w tym dodatek stażowy oraz dodatek motywacyjny w kwocie 1.000,00 zł brutto w zastrzeżeniem dostępności środków
w ramach Programu).
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych
w miesiącu poprzedzającym datę publikacji ogłoszenie przekroczył 6%.
- Wymagane dokumenty:
- Życiorys (curriculum vitae).
- Oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1 niniejszego naboru).
- List motywacyjny.
- Kwestionariusz osobowy kandydata (wzór formularza - załącznik nr 2).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy.
- Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
- Oświadczenie o niekaralności i oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z KRS i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy.
- W celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
- Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212 (sekretariat).
- Dokumenty należy złożyć osobiście bądź też dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „NABÓR - KIEROWNIK DZIAŁU PIECZY ZASTĘPCZEJ.”
- Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 215, lub telefonicznie pod numerem tel. 598421771. Osobą uprawnioną ze strony Pracodawcy do porozumiewania się z kandydatami jest: Pani Anna Miszke – Inspektor - w godzinach pracy jednostki, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 w pokoju 215 lub pod nr tel. 533-744-655.
Załączniki:
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną
dot. przetwarzania danych osobowych. - Kwestionariusz osobowy kandydata.
- Oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku