Lębork, dnia 28.04.2025 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko do realizacji zadań:
KOORDYNATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ
(umowa na zastępstwo w systemie zadaniowego czasu pracy)
- Niezbędne wymagania wobec kandydata:
- Obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
- Posiada nieposzlakowaną opinię i nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego);
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- Posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
- Kandydat nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona;
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego/niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
z dostępem ograniczonym; - Daje rękojmię należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
- Dodatkowe wymagania wobec kandydata:
- Znajomość przepisów z zakresu: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
- Wysoka kultura osobista, odporność na stres, komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań;
- Dyspozycyjność – praca na przedmiotowym stanowisku wykonywana będzie w systemie zadaniowego czasu pracy, także godzinach popołudniowych, wieczornych oraz w dni ustawowo wolne od pracy;
- Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych;
- Prawo jazdy kat. B i dysponowanie samochodem – zdarzyć się może, że praca na przedmiotowym stanowisku będzie odbywać się w terenie, co wiąże się z koniecznością przemieszczania się między miejscowościami na terenie powiatu lęborskiego (dotyczy miejsc zamieszkania rodzinnych form pieczy zastępczej, w których pracownik będzie musiał przeprowadzić wywiad/wizytę). Pracodawca dysponuje także samochodem służbowym, który może być użytkowany do tego celu.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Wykonywanie zadań wynikających z zapisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. - Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka
w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej. - Przygotowanie, we współpracy z odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku, gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku, następnie jego modyfikacja i ewaluacja.
- Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu.
- Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej
i rehabilitacyjnej. - Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
- Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.
- Współpraca z asystentem rodziny przy opracowaniu planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
- Sporządzanie opinii o rodzinach zastępczych i prowadzących rodzinne domy dziecka,
dla których koordynator został wyznaczony. - Przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej.
- Podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną,
w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie zgodnie z uzgodnieniami z Pracodawcą. - Sporządzenie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie.
- Sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka większej liczby dzieci, w przypadku rodzeństwa.
- Sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która wystąpi z wnioskiem
o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej.
- Wydawanie opinii dla osoby, która w zastępstwie będzie mogła prowadzić rodzinny dom dziecka w przypadku nieobecności prowadzącego rodzinny dom dziecka.
- Sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie większej liczby dzieci,
w przypadku połączenia pełnienia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z funkcją rodziny zastępczej zawodowej albo rodziny zastępczej niezawodowej, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa. - Sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w formie pieczy zastępczej większej liczby dzieci, w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z prowadzeniem rodzinnego domu dziecka, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa.
- Współpraca z placówką opiekuńczo-wychowawczą typu rodzinnego.
- Konsultowanie oceny sytuacji dziecka, udział w posiedzeniach zespołów dotyczących oceny sytuacji dziecka.
- Konsultowanie dokonywanej przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka.
- Pełnienie funkcji opiekuna usamodzielniania, w przypadku skazania przez osobę usamodzielnianą, wyrażenia zgody na pełnienie tej funkcji oraz zaakceptowanie przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
- Współpraca z ośrodkami adopcyjnymi.
- Przeprowadzanie, zgodnie z potrzebami, jednak nie rzadziej niż raz na miesiąc wizyt
w środowisku rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka, dla których pracownik został wyznaczony. - Przekazywanie rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka, dla których został wyznaczony oraz innym podmiotom, wymaganych informacji i dokumentacji dotyczących dziecka umieszczanego i przebywającego w pieczy zastępczej.
- Współudział w realizacji czynności związanych z procedurą w zakresie umieszczania dzieci w rodzinnej pieczy zastępczej.
- Zakładanie i prowadzenie teczki rodziny zastępczej lub rodzinnego domu dziecka z dokumentacją dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej, zgodnie z wytycznymi przełożonego i rzetelne jej prowadzenie.
- Współudział w tworzeniu i realizacji programów dotyczących obszarów rodzinnej pieczy zastępczej.
- Współpraca ze środowiskiem lokalnym, ośrodkiem pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami społecznymi w zakresie realizowanych zadań.
- Dokumentowanie realizowanych zadań zgodnie z wytycznymi.
- Realizacja zadań zgodnie z wymogami wdrażanych programów oraz systemów informatycznych.
- Realizacja innych zadań zleconych przez przełożonego.
- Warunki zatrudnienia:
- Wymiar czasu pracy 1/1 etatu.
- Zadaniowy system czasu pracy.
- Przewidywane zatrudnienie maj 2025 r.
- Okres trwania umowy: umowa na czas określony w celu zastępstwa nieobecnego pracownika.
- Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork oraz w terenie bezpośrednio u rodzin podopiecznych.
- Praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godziny dziennie.
- Wynagrodzenie 5.000,00 zł brutto
(oraz przynależne dodatki do wynagrodzenia, w tym dodatek stażowy oraz dodatek motywacyjny w kwocie 1.000,00 zł brutto w zastrzeżeniem dostępności środków
w ramach Programu).
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych
w miesiącu marcu 2025 roku przekroczył 6%.
- Wymagane dokumenty:
- Życiorys (curriculum vitae).
- Oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1 niniejszego naboru).
- List motywacyjny.
- Kwestionariusz osobowy kandydata (wzór formularza - załącznik nr 2).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy.
- Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
- Oświadczenie o niekaralności i oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z KRS i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy.
- W celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
- Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212 (sekretariat).
- Dokumenty należy złożyć osobiście bądź też dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „NABÓR - KOORDYNATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ.”
- Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 215, lub telefonicznie pod numerem tel. 598421771. Osobą uprawnioną ze strony Pracodawcy do porozumiewania się z kandydatami jest: Pani Anna Miszke – Inspektor - w godzinach pracy jednostki, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 w pokoju 215 lub pod nr tel. 533-744-655.
Załączniki:
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną
dot. przetwarzania danych osobowych. - Kwestionariusz osobowy kandydata.
- Oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku