Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast

PRACOWNIK SOCJALNY w ramach projektu pn. Centrum wsparcia społecznego w powiecie lęborskim współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027)

Ciąg czterech logotypów w kolejności od lewej: 1. Fundusze Europejskie dla Pomorza, 2. Rzeczpospolita Polska, 3. Dofinansowane przez Unię Europejską, 4. Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego

 

Projekt pn. „Centrum wsparcia społecznego w powiecie lęborskim”

współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)

Priorytet 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+)

Działanie 5.17. Usługi społeczne i zdrowotne

w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027)

okres realizacji: 01.11.2024-31.08.2029

umowa nr FEPM.05.17-IZ.00-0041/24-00

 

 

Lębork, dnia 19 marca 2025 roku

 

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku

ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko

PRACOWNIK SOCJALNY

w ramach projektu pn. Centrum wsparcia społecznego w powiecie lęborskim współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027)

 

 

1. Kandydat musi spełniać następujące wymagania niezbędne:

  1. posiadać obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i korzystać z pełni praw publicznych;
  3. nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
  5. kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona;
  6. kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
  7. znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadjących obywatelstwa polskiego);
  8. posiada odpowiednie kwalifikacje zgodne z art. 116 ustawy z dnia 12 marca 2004r.
    o pomocy społecznej, tj.:
    1. posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych

lub

  1. ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej

lub

  1. do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
    1. pedagogika,
    2. pedagogika specjalna,
    3. politologia,
    4. polityka społeczna,
    5. psychologia,
    6. socjologia,
    7. nauki o rodzinie;

lub

  1. ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w ppkt 3.

 

2. Inne wymagania wobec kandydata:

  1. biegła znajomość aktów prawa, w szczególności:
    1. ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
    2. ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej,
    3. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  2. wiedza w zakresie działania Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
  3. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
  4. znajomość obsługi komputera (Microsoft Office, środowisko Windows),
  5. sumienność, dokładność, samodzielność, komunikatywność,
  6. umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
  7. umiejętność organizowania pracy własnej oraz pracy w zespole,
  8. umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
  9. wysoka kultura osobista,
  10. prawo jazdy kat. B.

 

3. Zadania wykonywane na stanowisku:

  1. Opracowanie, aktualizacja i realizacja indywidualnych planów wsparcia, obejmujących usługi świadczone w społeczności lokalnej dla uczestników i uczestniczek projektu - indywidualnych umów na zasadach analogicznych jak dla kontraktu socjalnego wobec osób korzystających ze wsparcia PCPR w ramach realizacji projektu;
  2. Udzielanie wsparcia w zakresie świadczeń w ramach przeciwdziałania przemocy domowej i interwencji kryzysowej zgodnie z obowiązującymi standardami usług w tym zakresie;
  3. Prowadzenie doradztwa i poradnictwa socjalnego i rodzinnego oraz diagnoz problemu osób i rodzin znajdujących się w sytuacji kryzysowej, a szczególnie osób doznających przemocy, ofiar nałogów, nagłych strat i zdarzeń losowych, w tym cudzoziemcom;
  4. Prowadzenie procesu rekrutacji, kwalifikacji i realizacji wsparcia w ramach projektu jego uczestników i uczestniczek – osób objętych wsparciem ze względu na uwikłanie lub zagrożenie przemocą domową, problemami opiekuńczo-wychowawczymi, w sytuacji kryzysowej lub doświadczające trudności funkcjonowania społecznego;
  5. Prowadzenie pracy z uczestnikami i uczestniczkami projektu, majce na celu realizację działań podejmowanych w projekcie oraz dążenie do osiągnięcia wyznaczonych rezultatów (wskaźników);
  6. Stały kontakt z uczestnikami i uczestniczkami projektu, udzielanie pomocy i wsparcia, poradnictwo metodyczne, motywowanie, pobudzanie i inspirowanie uczestników projektu związane z realizacją usług społecznych w projekcie;
  7. Współpraca z uczestnikami projektu i ich opiekunami (przedstawicielami ustawowymi) oraz pracownikami PCPR, a także innymi osobami realizującymi projekt (partnerami) w zakresie określania i realizacji indywidualnych planów wsparcia;
  8. Przygotowanie i realizacja oraz monitorowanie realizacji i udziału w formach wsparcia – usługach społecznych – dla uczestników i uczestniczek w ramach projektu;
  9. Współuczestnictwo w podejmowanych zadaniach w projekcie zgodnie z harmonogramem realizacji projektu oraz zgodnie z zdiagnozowanymi w trakcie realizacji projektu potrzebami;
  10. Upowszechnianie usług społecznych realizowanych w ramach projektu, w tym promowanie współfinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 5 Funduszy europejskich dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działanie 5.17. Usługi społeczne i zdrowotne w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027);
  11. Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową – zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, służące poprawie sytuacji tych osób, podnoszeniu kompetencji społecznych i zawodowych oraz wzmacnianiu funkcjonowania i pełnienia ról społecznych, mając na celu parytet deinstytucjonalizacji usług społecznych;
  12. Wdrażanie działań profilaktycznych mających zapobiegać umieszczaniu osób w opiece instytucjonalnej, a w przypadku dzieci – rozdzieleniu dziecka z rodziną i umieszczeniu w pieczy zastępczej lub w opiece instytucjonalnej;
  13. Prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z uczestnictwem osób w projekcie;
  14. Opracowanie i realizacja planów wydatków dla indywidualnych planów wsparcia uczestników projektu w ramach kalkulowanego limitu wydatków określonych w budżecie projektu;
  15. Wnioskowanie o sfinansowanie usług społecznych określonych w indywidualnych planach wsparcia dla uczestników i uczestniczek projektu zgodnie z zasadami udzielania zamówień i wydatkowania środków w jednostce;
  16. Gromadzenie i przetwarzanie właściwych dokumentów uczestników i finansowych realizowanych form wsparcia uczestników i uczestniczek projektu i przedkładanie ich koordynatorowi realizacji działań PCPR w projekcie i/lub do Działu Finansowo-Księgowego PCPR do wypłaty;
  17. Stosowanie zasad równościowych (horyzontalnych) – Standardów dostępności dla polityki spójności 2021-2027 – zasady równości kobiet i mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji;
  18. Wypracowanie form i metod pracy socjalnej oraz stosowanych procedur mających na celu diagnozowanie, planowanie, realizację i ewaluację różnych form pomocy i działań na rzecz klientów PCPR;
  19. Współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej;
  20. Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach, w szczególności w zakresie pomocy społecznej, przeciwdziałaniu przemocy domowej i interwencji kryzysowej;
  21. Stałe podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych w zakresie realizowanych zadań w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
  22. Współpraca w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej i przeciwdziałaniu przemocy domowej ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z organami i jednostkami organizacyjnymi działającymi w obszarze pomocy społecznej, wymiaru sprawiedliwości, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, a także organizacjami społecznymi i pozarządowymi;
  23. Pomoc i współpraca w realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
  24. Wsparcie w organizacji i przeprowadzaniu szkoleń i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu;
  25. Przygotowywanie własnych protokołów odbioru ewidencji godzin i zadań (miesięcznych kart czasu pracy – dostarczonych w ciągu 5 dni kalendarzowych od zakończonego miesiąca);
  26. Realizowanie innych zadań zleconych przez przełożonego oraz Dyrektora PCPR.

 

4. Warunki zatrudnienia:

  1. Umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu praca na czas określony – zawarta na okres realizacji projektu tj. do 31.08.2029 roku.
  2. Praca w równoważnym systemie czasu pracy.
  3. Praca w siedzibie jednostki Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku przy ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork i w środowisku rodzin oraz miejscu realizacji działań projektowych.
  4. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin.
  5. Wynagrodzenie 4.800,00 brutto.

(oraz przynależne dodatki do wynagrodzenia, w tym stażowy oraz dodatek motywacyjny w kwocie 1.000,00 zł brutto z zastrzeżeniem dostępności środków w ramach Programu).

  1. Przewidywany termin zawarcia umowy: kwiecień 2025 roku.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku
w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.

 

5. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (curriculum vitae),
  2. zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1),
  3. list motywacyjny,
  4. kwestionariusz osobowy kandydata (załącznik nr 2),
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje,
  6. kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy,
  7. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
  8. oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z KRS i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy,
  9. w celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
  10. dokument potwierdzający znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokument potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej.

 

Wszystkie wymagane załączniki muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata.

 

6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

  1. Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212 (sekretariat).
  2. Dokumenty należy złożyć osobiście bądź też dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów pocztą (liczy się data wpływu do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku) w zamkniętej kopercie
    z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko – Pracownik socjalny”.
  3. Wskazane dokumenty w pkt 5 należy dostarczyć do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
  4. Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście lub telefonicznie w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 215. Osobą uprawnioną do kontaktu z kandydatami jest: Pani Anna Miszke – Inspektor, kontakt w godzinach pracy jednostki, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 tel. 59 842-17-71 (wew.) lub 533-744-655.

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Nie odnaleziono wydarzeń w wybranym okresie.

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31