Projekt pn. „Centrum wsparcia społecznego w powiecie lęborskim”
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)
Priorytet 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+)
Działanie 5.17. Usługi społeczne i zdrowotne
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027)
okres realizacji: 01.11.2024-31.08.2029
umowa nr FEPM.05.17-IZ.00-0041/24-00
Lębork, dnia 19 marca 2025 roku
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko
SPECJALISTA PRACY Z RODZINĄ
w ramach projektu pn. Centrum wsparcia społecznego w powiecie lęborskim współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027)
- Kandydat musi spełniać następujące wymagania niezbędne:
- posiadać obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i korzystać z pełni praw publicznych;
- nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
- kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona;
- kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
- znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków (dotyczy kandydatów nieposiadjących obywatelstwa polskiego);
- posiada wyższe wykształcenie (zgodnie z pkt 12 w pkt IV załącznika nr 3 rozporządzenia Rady ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych) wykształcenie wyższe - kierunek studiów w zakresie pedagogiki, psychologii lub nauki o rodzinie i 3 lata stażu pracy,
- podlega pozytywnej weryfikacji w Rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym z dostępem ograniczonym.
2. Inne wymagania wobec kandydata:
- biegła znajomość aktów prawa, w szczególności:
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- wiedza w zakresie działania Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
- znajomość obsługi komputera ( Microsoft Office, środowisko Windows),
- sumienność, dokładność, samodzielność, komunikatywność,
- umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
- umiejętność organizowania pracy własnej oraz pracy w zespole,
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
- wysoka kultura osobista,
- prawo jazdy kat. B.
3. Zadania wykonywane na stanowisku:
- Opracowanie, aktualizacja i realizacja indywidualnych planów wsparcia, obejmujących usługi świadczone w społeczności lokalnej dla uczestników i uczestniczek projektu - indywidualnych umów na zasadach analogicznych jak dla kontraktu socjalnego wobec osób korzystających ze wsparcia PCPR w ramach realizacji projektu;
- Udzielanie wsparcia w zakresie świadczeń w ramach wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
- Wdrażanie usług wspierania rodziny zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z uwzględnieniem parytetu pracy z rodziną, w szczególności konsultacji i poradnictwa specjalistycznego, terapii i mediacji; usług dla rodzin z dziećmi, w tym usługi opiekuńczych i specjalistycznych, pomocy prawnej, szczególnie w zakresie prawa rodzinnego; organizowanie dla rodzin spotkań mających na celu wymianę ich doświadczeń oraz zapobieganie izolacji, zwanych „grupami wsparcia” lub „grupami samopomocowymi”;
- Prowadzenie doradztwa i poradnictwa rodzinnego i opiekuńczo-wychowawczego oraz diagnoz problemu osób i rodzin w szczególności zagrożonych lub objętych system pieczy zastępczej;
- Prowadzenie procesu rekrutacji, kwalifikacji i realizacji wsparcia w ramach projektu jego uczestników i uczestniczek – osób objętych wsparciem ze względu na zagrożenie lub objęcie systemem pieczy zastępczej;
- Prowadzenie pracy z uczestnikami i uczestniczkami projektu, majce na celu realizację działań podejmowanych w projekcie oraz dążenie do osiągnięcia wyznaczonych rezultatów (wskaźników);
- Stały kontakt z uczestnikami i uczestniczkami projektu, udzielanie pomocy i wsparcia, poradnictwo metodyczne, motywowanie, pobudzanie i inspirowanie uczestników projektu związane z realizacją usług społecznych w projekcie;
- Współpraca z uczestnikami projektu i ich opiekunami (przedstawicielami ustawowymi) oraz pracownikami PCPR, a także innymi osobami realizującymi projekt (partnerami) w zakresie określania i realizacji indywidualnych planów wsparcia;
- Przygotowanie i realizacja oraz monitorowanie realizacji i udziału w formach wsparcia – usługach społecznych – dla uczestników i uczestniczek w ramach projektu;
- Współuczestnictwo w podejmowanych zadaniach w projekcie zgodnie z harmonogramem realizacji projektu oraz zgodnie z zdiagnozowanymi w trakcie realizacji projektu potrzebami;
- Upowszechnianie usług społecznych realizowanych w ramach projektu, w tym promowanie współfinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 5 Funduszy europejskich dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działanie 5.17. Usługi społeczne i zdrowotne w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027);
- Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową – zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, służące poprawie sytuacji tych osób, podnoszeniu kompetencji społecznych i zawodowych oraz wzmacnianiu funkcjonowania i pełnienia ról społecznych, mając na celu parytet deinstytucjonalizacji usług społecznych;
- Wdrażanie działań profilaktycznych mających zapobiegać umieszczaniu osób w opiece instytucjonalnej, a w przypadku dzieci – rozdzieleniu dziecka z rodziną i umieszczeniu w pieczy zastępczej lub w opiece instytucjonalnej;
- Prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z uczestnictwem osób w projekcie;
- Opracowanie i realizacja planów wydatków dla indywidualnych planów wsparcia uczestników projektu w ramach kalkulowanego limitu wydatków określonych w budżecie projektu;
- Wnioskowanie o sfinansowanie usług społecznych określonych w indywidualnych planach wsparcia dla uczestników i uczestniczek projektu zgodnie z zasadami udzielania zamówień i wydatkowania środków w jednostce;
- Gromadzenie i przetwarzanie właściwych dokumentów uczestników i finansowych realizowanych form wsparcia uczestników i uczestniczek projektu i przedkładanie ich koordynatorowi realizacji działań PCPR w projekcie i/lub do Działu Finansowo-Księgowego PCPR do wypłaty;
- Stosowanie zasad równościowych (horyzontalnych) – Standardów dostępności dla polityki spójności 2021-2027 – zasady równości kobiet i mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji;
- Wypracowanie form i metod pracy oraz stosowanych procedur mających na celu diagnozowanie, planowanie, realizację i ewaluację różnych form pomocy i działań na rzecz klientów PCPR;
- Współudział w sporządzaniu oceny w zakresie pomocy społecznej,
- Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach, w szczególności w zakresie pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
- Stałe podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych w zakresie realizowanych zadań
w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie, - Współpraca w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej i wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z organami i jednostkami organizacyjnymi działającymi w obszarze pomocy społecznej, wymiaru sprawiedliwości, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, a także organizacjami społecznymi i pozarządowymi;
- Pomoc i współpraca w realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
- Wsparcie w organizacji i przeprowadzaniu szkoleń i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu;
- Przygotowywanie własnych protokołów odbioru ewidencji godzin i zadań (miesięcznych kart czasu pracy – dostarczonych w ciągu 5 dni kalendarzowych od zakończonego miesiąca);
- Realizowanie innych zadań zleconych przez przełożonego oraz Dyrektora PCPR.
4. Warunki zatrudnienia:
- Umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu praca na czas określony – zawarta na okres realizacji projektu tj. do 31.08.2029 roku.
- Praca w równoważnym systemie czasu pracy.
- Praca w siedzibie jednostki Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku przy ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork i w środowisku rodzin oraz miejscu realizacji działań projektowych.
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin.
- Wynagrodzenie 4.800,00 brutto.
(oraz przynależne dodatki do wynagrodzenia, w tym stażowy oraz dodatek motywacyjny w kwocie 1.000,00 zł brutto z zastrzeżeniem dostępności środków w ramach Programu).
- Przewidywany termin zawarcia umowy: kwiecień 2025 roku.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
5. Wymagane dokumenty:
- życiorys (curriculum vitae),
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy kandydata (załącznik nr 2),
- kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje,
- kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie - świadectw pracy,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (załącznik nr 3) lub odpowiednio zaświadczenie o niekaralności z KRS i zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do pracy na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku pracy,
- w celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
- dokument potwierdzający znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokument potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej.
Wszystkie wymagane dokumenty i załączniki muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata.
6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
- Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork, pok. 212 (sekretariat).
- Dokumenty należy złożyć osobiście bądź też dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów pocztą (liczy się data wpływu do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku) w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko – SPECJALISTA PRACY Z RODZINĄ”.
- Wskazane dokumenty w pkt 5 należy dostarczyć do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
- Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia można uzyskać osobiście lub telefonicznie w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku, ul. Stefana Okrzei 15, pok. 215. Osobą uprawnioną do kontaktu
z kandydatami jest: Pani Anna Miszke – Inspektor, kontakt w godzinach pracy jednostki, tj. od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30 tel. 59 842-17-71 (wew.) lub 533-744-655.