Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast

KOORDYNATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ

Lębork, dnia 16 lipca 2024 roku
 

OGŁOSZENIE


Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Stefana Okrzei 15, 84-300 Lębork
poszukuje kandydata/ kandydatki do realizacji zadań:
KOORDYNATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ
(umowa zlecenia w systemie zadaniowego czasu pracy)
 

1. Kandydaci powinni spełniać następujące wymagania:


a) Wymagania niezbędne:


- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji
lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;

- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

- wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika
z tytułu egzekucyjnego;

- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

- nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;

- daje rękojmię należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej;

- posiada nieposzlakowaną opinię.

 

b) Wymagania dodatkowe:

- znajomość przepisów z zakresu: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;

- wysoka kultura osobista, odporność na stres, komunikatywność, odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań;

- dyspozycyjność – praca na przedmiotowym stanowisku wykonywana będzie w systemie zadaniowego czasu pracy, także godzinach popołudniowych, wieczornych oraz w dni ustawowo wolne od pracy;

-umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych;

- prawo jazdy kat. B i dysponowanie samochodem – zdarzyć się może, że praca na przedmiotowym stanowisku będzie odbywać się w terenie, co wiąże się z koniecznością przemieszczania się między miejscowościami na terenie powiatu lęborskiego (dotyczy miejsc zamieszkania rodzinnych form pieczy zastępczej, w których pracownik będzie musiał przeprowadzić wywiad/wizytę). Pracodawca dysponuje także samochodem służbowym, który może być użytkowany do tego celu.

 

2. Zakres wykonywanych zadań:

- objęcie wsparciem w środowisku do 15 rodzin zastępczych;

- udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka
w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;

- przygotowywanie, we współpracy z odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny – we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;

- pomoc rodzinom zastępczym lub prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązywaniu wzajemnego kontaktu;

- zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;

- zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;

- udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;

- przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
- współpraca ze środowiskiem lokalnym, ośrodkiem pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi w zakresie realizowanych zadań;

- udział w czynnościach związanych umieszczaniem dzieci w rodzinnej pieczy zastępczej,

- dokonywanie modyfikacji planów pomocy dziecku zgodnie z ustawową terminowością,

- podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie,

- przygotowanie wniosku w przedmie wszczęcia w urzędu postępowania o wydanie zarządzeń wobec dziecka celem uregulowania jego sytuacji prawnej

- dokumentowanie realizowanych zadań zgodnie z wytycznymi,

- wykonywanie innych zadań wynikających z zapisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

- wykonywanie innych zadań zleconych.

 

3. Wymagane dokumenty:

- życiorys (CV),

- list motywacyjny,

- kwestionariusz osobowy,

- dokument poświadczający wykształcenie (kserokopia),

- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopia),

- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

- oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona oraz o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,

- osoby posiadające aktualny dokument potwierdzający niepełnosprawność proszone są o złożenie jego kserokopii,

- oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa.

Dokumenty aplikacyjne: CV, list motywacyjny, kwestionariusz osobowy muszą być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku
o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie
z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
 


4. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie pocztą lub osobiście
w siedzibie PCPR (ul. Stefana Okrzei 5, 84-300 Lębork, sekretariat pok. 212 ) z dopiskiem: „Nabór: „KOORDYNATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ.”

Przewidywany termin zatrudnienia: niezwłocznie po dokonaniu procesu kwalifikacyjnego kandydata

Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Dokumenty aplikacyjne po upowszechnieniu informacji o wyniku naboru podlegają zniszczeniu. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:  (59) 842 17 71 – Joanna Dalkowska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie odnaleziono wydarzeń w wybranym okresie.

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30